När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Hej! Håller långsamt men säkert på att starta upp ett företag som arrangerar grupp, kickoff, och konferensresor åt svenska företag i Italien..
Vi skulle behöva knyta lite kontakter i Sverige för att kunna marknadsföra oss? Tips på var vi kan annonsera(nätet,tidningar)? Resebyråer som eventuellt är intresserad av att sälja våra färdigställda paket? Företag som eventuellt är intresserade av våran "tjänst"?
Hej,[br][br]Har själv jobbat tidigare i detta bransh och vad jag kan säga är att erbjuda dina tjänster till resebyråer som är själva grosister (IATA). De har i sin tur kontakt med små resebyråer som säljer paketet vidare till deras lokala kunder.[br][br]Det som är viktigt att tänka på i detta fall är provisionen de erhåller, ju hörge provision, ju mer marknadsför de detta åt dig.[br][br]/David (aaka.se)
[quote author=davidnayeem link=topic=3799.msg17809#msg17809 date=1209111676][br]Hej,[br][br]Har själv jobbat tidigare i detta bransh och vad jag kan säga är att erbjuda dina tjänster till resebyråer som är själva grosister (IATA). De har i sin tur kontakt med små resebyråer som säljer paketet vidare till deras lokala kunder.[br][br]Det som är viktigt att tänka på i detta fall är provisionen de erhåller, ju hörge provision, ju mer marknadsför de detta åt dig.[br][br]/David (aaka.se)[br][/quote][br][br]Intressant.. Ett namnexempel på en IATA grossist? Som du skrev så beror det på hur hög provisonen de erhåller.. Jag vet att en vanlig resebyrå(beroende på stad och läge)tar mellan 7-10%/ paket.. [br]Eftersom jag själv och min kollega kommer att ta hand om "grupperna" för att vara säkra på att de ska få något som en större researrangör aldrig skulle kunna erbjuda kommer antalet grupper/år vara ganska begränsade..Vi kommer jobba med kvalitet och inte kvantitet, vi vill vissa det äkta Italien.. [br]Har du fler tips eller kontakter skriv gärna..[br][br][br]
Hmmm, då förstår jag lite mer vad ni är ute efter. Det blir svårt att hitta IATA grossister eftersom de är mer ute efter som du nämner, kvantitet. [br][br]Jag skulle föreslå att du tittar närmare på din målgrupp och hur du når de på bästa sätt. Jag bifogar ett exempel på hur en klubb verksamhet för etnisk musik gjorde sin marknadsföring: [br][br][b]Målgrupper[/b] (Här kan du ange vilka de är, vilka skulle kunna åka till Italien med er)[br]Storstadsmänniskor med bred musiksmak och etnisk musik/dans som intresse, dvs. enligt följande:[br]- Studenter[br]- Personer inom kreativa yrken[br]- DJs[br]- Kändisar med pro-indisk inställning[br]- Homosexuella[br]- Asiatisk/etnisk bakgrund[br][br][b]I media[/b] (Vilken media kan du hitta din målgrupp: mat & vin, golf, Ita. filmer, etc) [br]- Konsumentmedier[br]- Marknadsföringspress[br]- Branschpress[br]- Etniska medier[br][br][b]Övriga intressanta mötesplatser[/b][br]- Restaurang, hotell och varuhus, mataffärer[br]- Kläd- och inredningsbutiker[br]- Reseföretag[br]- Fitnessanläggningar[br]- Klubbar[br]- Festivaler[br]- Via Internet[br]- Via Mobiltelefoner[br][br][br][b]Opinionsbildare[/b] [br]- Recensenter / Krönikörer[br]- DJs[br]- Personer som jobbar inom följande: Skivbutiker, Produktionsbolag, Reklambyråer[br][br]Som sagt är detta bara ett exempel, det viktigaste är att du kompletterar den så du får maximala utdelning från din marknadsföring.[br][br]Lycka till!
En variant skulle kunna vara att bli leverantör till konferensföretag i sverige, till exempel BokningsBolaget, Meetley, Svenskamöten osv, de tar ofta emot föärdiga paket, men vill ha utrymmet att kunna ändra i programet.[br]Viktigt att tänka på är att skapa ett luftigt program, med mycket tid för konferens...
Hej Emil,[br][br]Jag har varit och är fortfarande aktiv inom denna branschen. Vet att den är tuff (som alla andra) och man måste verkligen sticka ut hakan och visa upp sina spetskompetenser.[br]Mitt signum är att jag i samband med våra events/resor/konferenser har en mycket personlig kontakt med mina kunder, en nöjd kund är den absolut bästa säljaren. Dessa i sin tur är benägna om att tipsa nya kunder om mina tjänster.[br][br]Som du säkert förstår tar det initiala kontaktuppbyggandet en enorm tid. Jag började med att ta kontakt med mina mest uppenbara kunder såsom lokala konferensställen, resebyråer, forum mm genom att skriva personliga brev och stämma tid för ett personligt möte vilket har gett goda resultat. En metod som jag för övrigt använder mig av i alla typer av försäljningsarbeten som jag har.[br][br]Jag bollar gärna ideér med dig om du vill! Mest för att branschen är så förbannat rolig!
[quote author=Jonathan link=topic=3799.msg22061#msg22061 date=1226840708][br]http://www.iata.se/[br][/quote][br][br]Tack! Sidan hade lite buggar men det verka ju seriöst o bra.[br][br]mvh Stefan
Stefan Olin
Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte har lärt mig än!
Jag vet inte om min gamla lärare i Italienska fortfarande är aktiv Carlo felicetti är hans namn. Italienska ambassaden har du på djurgården och italenska instituet är en väg också att få information. Själv gjorde jag en fantastisk Resa med en klasskamrat som även gick på KTH som dessutom skrapat ihop en stor del av Kårsdraget så det var inte en lugn stund ner till Dolomiterna där vi åkte skidor och snackade italenska eller spelade italensk musik. En galen man i gruppen vill slå rekord och tog med dragspel högst upp på en topp och drog några låtar mellan molntapparna för att lite längre ner på trädäcket ordna pjäxdans för förvånade och glada italenare vilt påhejande. Det var häftigt i ungdomens glada dagar :bravo :bravo :winner :LOOOL
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.