Starta
Driva & Utveckla
Marknadsföring
Ekonomi
Mer
Välkommen, Gäst
E-post: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE: Nöjda kunder?

Nöjda kunder? 08 dec 2006 15:56 #5372

Hej

Jag har just startat ett företag. Jag funderade lite på man kanske skulle ordna en liten fest för de 30 första kunderna eller liknande, Självklar kan man ju inte räkna med att alla 30 kommer, men man kan be dem som kommer ta med sig vänner. På festen kan man ju passa på och dela ut brochyrer mm även till vännerna :) Det skulle vara kul att göra detta med någon annan företagare så att man kan göra lite reklam för deras kunnder också. dessutom kommer man på dubbelt så många ider på vad man ska göra för att festen ska bli bra om man är två. Självklart behöver inte den andra företagaren bjuda sina första kunnder då han/hon kanske hållt på med företaget några år.



detta började jag tänka på idag men skulle tro att det går att göra något bra av det hela. vad tror du om det? Har du eller någon du känner till testat detta? Isåfall hur blev resultatet? Vad ska man göra för att det ska bli lyckat?



Om någon känner för att göra en sådan här fest för nya kunder så är det bara att höra av sig. enda kravet är att det ska vara i eller i närheten gbg. Så kan vi fixa det tillsammans.



Hoppas någon vill svara på mina frågor!

Nöjda kunder? 08 dec 2006 22:31 #5382

I min verksamhet, så gör jag massor av event av olika slag.

Det du verka syfta på är någon form av öppet hus.

Jag tycker att du ska köra själv på den idén - blanda inte in andra,

det är ju ditt företag som ska vara i centrum.

Ett kundevent kostar en del pengar om det ska bli bra och resultera i

köpare av dina produkter. Kaffe kan vem som helst bjuda på, men att

bygga upplevelser och skapa mervärde för besökaren är inte alltid lika lätt.



Med andra ord, så räcker det inte med kaffe och att dela ut några

broschyrer för att få igång en verksamhet.

Vill föreslå att du bjuder in alla som vill till ett stort kundevent.

30 personer är för lite för att det ska bli bra i slutänden.



Du ska få ett jättebra förslag av mig som fungerar till 100 %.

Gå in till banken och ta ut 5 000: - i femtilappar och klipp dom på mitten,

men behåll delen med serienumret själv. :o

Dela ut den andra halvan till intresserade och säj att, när dom kommer

till ditt lilla kundevent, så får dom även den andra halvan att handla för i

din butik. Då har du skapat både upplevelser och mervärde för kunden.



Nu är det inte riktigt så enkelt som det låter, det krävs lite mer för att få

ett bra resultat - Därför finns vi festfixare :mrgreen:



Hälsningar!

Stefan
Hälsningar Stefan
Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt

Nöjda kunder? 09 dec 2006 11:51 #5396

Okej tack för svaret. En fest fixare är nog bra att anlita.

Nöjda kunder? 10 dec 2006 10:23 #5401

Det behöver inte alltid vara så allvarligt som det låter med kundevents. Jag fixade till ett förmiddsommarfirande i somras då jag invigde min smedja.



*Annons i lokaltidningen.

*Drog ut pannmuren på gräsmattan och kokade potatis.

*Bjöd på sill och tunnbröd till potatisen.

*Hade en fotoutställning från smedjan.

*Visade upp smedjan och folk fick rabatter på sina köp.



Folk minglade och hade jättekul en del blev varande hela dagen.

Nämnas skall väll att vädret var på min sida också.

MVH Stefan

Välj kommun från listan