Dina erfarenheter av direktreklam, Posten Klimatekonomisk DR vara eller icke var

7
Jag har lite erfarenhet av DM till hushåll då jag arbetade med en lokal kampanj som distribuerades av Svensk Direktreklam.

Nu planerar jag ett utskick av mitt fötetags kataloger till utvalda återförsäljare.

Frågan är om jag ska placera postens klichéer för klimarekonomiskt ADR (positiv märkning om att vi är ett miljömedvetet företag) och skylta med att det är reklam eller bara låta kuvertet vara vitt ?

Vad är dina personliga erfarenheter av adresserad reklam till dig som företagare? Brukar du slänga brev som uppenbarligen är reklam eller läser du allt?
26
Känns det riktat till mig eller är något annorlunda så öppnar jag och kikar på det. Det finns bra grejer precis som att en del telefonförsäljare har bra grejer att sälja. Tar dessutom bara 30 sekunder att kika igenom om det är vettigt så varför inte.[br][br]Vad jag förstått så kostar inte Posten Klimatekonomisk DR extra heller så det är väl bättre att köra på det! Borde inte ses som något negativt av någon.
7
En sån här apparat kostaren del pengar att dra igång. Inräknat hela produktionen med inblandning av reklambyrå, fotograf, tryckerikostnader för trycksak och kuvert, medföljande säljmaterial och kostnade av distribution kostar varje utskick 54 kr.[br][br]Om 200 mottagare slänger katalogen direkt i runda arkivet utan att skumma igenom innehållet är tillräkligt för att jag ska få magsår.[br][br]Frågan är om det är så smart egentligen att skylta med innehållet ?
2066
2
Varför är du rädd att dina återförsäljare inte är intresserade av det du vill skicka till dem? Märk upp kuvertet klart och tydligt med vem det är ifrån, om det inte uppskattas av mottagaren borde du nog fundera på vilka du har som åf.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.