Pressmeddelanden vart?

10
Är det någon på forumet som har erfarenhet och tips på vart man kan skicka sina pressmeddelanden och vad de isåfall ska innehålla?
vh
Daniel Eriksson
Pikkenix.com | DVDklippet.nu | cellshop.se
507
1
Det har jag också undrat ett tag så jag tar också tacksamt emot tips när det gäller pressmeddelanden. Kan man göra ett pressmeddelande om vad som hellst? Vart skickar man dem? Kostar det något? [br] [br]/Danne
Billiga solglasögon - www.trendystuff.se
www.spaweekendhotell.se - Spa portal
10
Tjusningen är väl att det är gratis, men gäller ju att de blir publicerade också.
vh
Daniel Eriksson
Pikkenix.com | DVDklippet.nu | cellshop.se
9
Vi har precis skickat iväg ett pressmeddelande till Aftonbladet, Expressen, DN, Dagens inustri och en massa andra tidningar angående ett projekt vi håller på med ([url]http://www.czdesign.se/asien[/url]). [br] [br]När vi skickade ut det försökte vi få ut det till personer som redan har skrivit om det [br] [br]Ett exempel är [url]http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,582725,00.html[/url]. [br] [br]Johan Staël von Holstein är en av personerna som är involverade i detta och då Britt Peruzzi redan har skrivit en liten artikel om honom på aftonbladet så passade vi på att maila över pressmeddelandet till henne. [br] [br]Så nu är det bara att hålla tummarna för att vi kommer med. ;)
ikael Söderström
[email protected]
http://www.czdesign.se
10
Kan man även få se en kopia av ert pressmeddelande för lite inspiration?
vh
Daniel Eriksson
Pikkenix.com | DVDklippet.nu | cellshop.se
2
Avgörande för att man skall få ett pressmeddelande publicerat eller en artikel skriven utifrån pressmeddelandet är att det måste ha ett innehåll som har nyhetsvärde och intresse för tidningens läsare. Utan det så kan man glömma att få det publicerat. Dessutom, har det inte intresse så minskar du dina chanser för framtiden att få något publicerat. Skribenten ser på avsändaren och tänker "De skickade bara skräp förra gången". Ingen vill slösa sin tid... ... så: [br] [br]Se till att skriva något som verkligen har en chans att komma med. En intressant vinkling, ett riktigt intressant projekt, något som kan vara intressant för läsarna, något som följer upp en tidigare artikel (ni gjorde helt rätt där, Vimpyboy!).
ebbdesign, marknadsföring och säljpsykologi
26
En vän och kollega till mig har skrivit ner sina 10 hetaste tips som rör pressmeddelande: [br]http://www.text.nu/10-vanliga-fel-i-ett-pressmedd/ [br] [br]Varsågod! Och lycka till.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.