Namn på företag

8
Hej! Håller på att starta ett företag som ska utföra glasutbyten, knapputbyten etc. för iPhones. Däremot har jag kört fast lite; vad ska företaget heta ?
Någon som har förslag ?
90
Kanske: FixPhone
www.affelin.se www.facebook.com/AffelinBda
338
25
[quote="[email protected]" post=45066]Kanske: FixPhone[/quote] Bra! En variant: IfixPhones
157
1
Bra namn, men med tanke på Apples strider de tar så kan det väl vara frågan om varumärkesintrång? - I deras mening?
Med vänlig hälsning Carl Jonas Följ mig på Twitter http://www.twitter.com/carl_jonas www.carljonas.se - Blogg om företagande www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd Webbutvecklare, entreprenör och bloggare
157
1
iService, iFix, iFixIt, iRepair, iRepairIt, mobilAkuten, mobil-fixarn, mobilverksta'n Lite mer tråkiga namn: [namn]'s mobilverkstad, [namn]'s mobilservice, [namn]'s mobilreparationer. På samma sätt kan du även ta orters namn, städers namn m.m.
Med vänlig hälsning Carl Jonas Följ mig på Twitter http://www.twitter.com/carl_jonas www.carljonas.se - Blogg om företagande www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd Webbutvecklare, entreprenör och bloggare
87
5
PhoneTouch ?!
Fastighetsservice | ett namn. . . ett nummer.
367
46
Får jag lägga lite ved på den här brasan: -det tystnade i början på november här i tråden. [b]Det spelar ingen roll vad du kallar ditt företag[/b] Det är vad du fyller ditt varumärke med som har betydelse för din ev framgång. Får jag erinra om att den rikaste mannen i Schweitz just nu uppkallade sitt företag efter sina egna initialer och initialerna i byn resp. socknen han föddes i. Tänk på att varumärke inte har något att göra med vare sig logotype eller namn utan är helt och hållet en fråga om vilka förväntningar det tilltänkta kundämnet känner när vedervärande hör talas om dig och din firma.
Redaktuellt
87
5
Hej, Yes.. håller med. Där av bla. "min" lilla tanke på ordet PhoneTouch. Verksamhet - Telefon, display och knappar. Båda delar trycker du med fingret på om du har smartphone. =)
Fastighetsservice | ett namn. . . ett nummer.
2360
37
Kort namn med början på A. Lars
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
64
11

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.