Bokföra försäljning från Incitamentsprogram

Chris
Hejsan,

Jag har ett litet företag (som jag äger till 100%) sedan några år tillbaka där jag inte själv är aktiv (inga anställda, löner eller liknande) men där finns lite likvida medel. Förra året fick jag ett erbjudande om att vara med i ett Incitamentsprogram, bestående av aktier och optioner hos min arbetsgivare. Jag valde då att ta detta på mitt företag då jag som sagt redan hade lite likvida medel där som jag ändå inte använde. Nu är det så att företaget jag jobbar på såldes för några månader sedan vilket resulterade i en liten summa pengar. Hittils har jag skött bokföringen själv då det inte varit något alls nästan, men i samma stund detta skedde blev jag ganska osäker på hur jag ska bokföra detta, speciellt då det är optioner inblandat.

Är det någon som har något bra tips. Har försökt hitta hjälp genom att kontakta ett antal redovisningskonsulter men ingen har tid över. Detta är säker väldigt snabbt och enkelt gjort för någon som är mer insatt än jag 🙂

Tack så mycket på förhand!

/Chris

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.