Matcha hemsida med produkterna man säljer?

20
Hallå

Jag försöker komma på hur min hemsida skall se ut för att matcha
de produkterna som jag kommer sälja vilket är inom skönhetsindustrin.

Eller kanske inte så mycket hela hemsidan, men åtminstone
framsidan där jag nu sitter och letar efter en bild man kan ha
högst upp.

Fast kanske är det fel med en fashionabel bild eller liknande också? Många hemsidor är ju mer eller mindre enfärgade på förstasidan med enklare text för företagets namn. Fast tycker det ser rätt tråkigt ut och tänker att det vore trevligare med något varmare eller med lite mer pondus.

Vad tänker ni? Bild eller inte? Och om bild, hur skall man tänka när man väljer bild utifrån skönhetsprodukter inom frisör / massage / manikyr / pedikyr. Hur skall man tänka?
80
Hej, detta är väldigt svårt då alla tycker olika.. Så här fungerar hemsidebesökare idag. Surfar in på en sida med bara text som flyter ihop till en stor geggpöl 2sek senare är dom på google och letar efter annan sida. Surfar in på en sida med schyssta bilder, text, bra rubriker och intressant info. 10min senare är fortfarande inne på sidan och planerar sitt inköp. Alltså slutsats Besökare vill se bilder, och informativ designad text som är lockande. Man skall få ett AHA direkt när man kommer in och förstår precis vad man kan hitta här. Kunder ser även Snygg person med hjälp av dina produkter, det vill jag också bli. Pris: 300kr, ordinarie 499kr. Hoppas detta hjälpte dig något :). Vi finns tillgängliga om du vill ha hjälp med ett design förslag! www.ladoo.eu
Med vänlig hälsning Mikael Ladoo Webbyrå En liten men effektiv webbyrå som erbjuder webutveckling och design till privatpersoner, företag och organisationer. Ladoo Webbyrå
207
3
Enkelt förklarat så ska du välja bilder som är relativa till dina produkter och/-eller tjänster. I ditt fall skulle jag nog säga att feminina bilder passar bäst. Bildexempel och inspiration [url=https://www.google.se/search?q=feminina+bilder+pedikyr&hl=sv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=_vSAUYXtGKWh4gSVlYCAAw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1536&bih=716]feminina bilder pedikyr[/url] [url=https://www.google.se/search?q=feminina+bilder+pedikyr&hl=sv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=_vSAUYXtGKWh4gSVlYCAAw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1536&bih=716#hl=sv&tbm=isch&sa=1&q=+bilder+fris%C3%B6r&oq=+bilder+fris%C3%B6r&gs_l=img.3..0i19.12583.13280.6.13705.8.4.0.0.0.2.50.165.4.4.0...0.0...1c.1.11.img.IdHbvjYIpH0&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.45921128,d.bGE&fp=8e2174011ac7f7d5&biw=1536&bih=716] bilder frisör[/url]
20
Känner framförallt att det hänger så mycket på bilden som skall visas på första sidan då man besöker sidan. Att den kommer betyda så mycket för företagets identitet. Men kanske inte finns något som är "rätt" eller "fel", så länge man har lite känsla för vad man säljer och till vem. Blir kunderna nöjda och verksamheten bedrivs professionellt så spelar väl bilden mindre roll. Och slogan, skall man använda sig av något catchy vid sidan av företagsnamnet för att packtera sidan bättre? Skulle behöva ett bollplank för alla funderingar, första gången jag sysslar med liknande.:vissla
80
Bolla på vi svarar gärna :). Om du har någon catchy slogan så go for it :).
Med vänlig hälsning Mikael Ladoo Webbyrå En liten men effektiv webbyrå som erbjuder webutveckling och design till privatpersoner, företag och organisationer. Ladoo Webbyrå
207
3
Känner framförallt att det hänger så mycket på bilden som skall visas på första sidan då man besöker sidan. Att den kommer betyda så mycket för företagets identitet. Men kanske inte finns något som är "rätt" eller "fel", så länge man har lite känsla för vad man säljer och till vem. [i][color=#440000]Det behöver specifikt inte vara någon bild. Men landningssidan är A och O - det är där du ska fånga besökarens uppmärksamheten.[/color][/i] Blir kunderna nöjda och verksamheten bedrivs professionellt så spelar väl bilden mindre roll. [i][color=#440000]Ja i och för sig, men du du vill säkert ha fler. [/color][/i] Och slogan, skall man använda sig av något catchy vid sidan av företagsnamnet för att paketera sidan bättre? [i][color=#440000]Vid sidan eller under - prova dig fram med lite olika alternativ. Men jag tycker inte det är något nödvändigt. [/color][/i]
20
Tack för hjälpen så långt. Var kanske lite tidigt ute med bildjakten då jag fortfarande väntar på att få hjälp med webbdesign hos ett företag men får helt enkelt testa mig fram och jämföra med vad andra sidor visar för bilder. Enklare bilder med någon tjej och plats för lite text kör ju en del företag med så kanske börja i den änden, försiktigt.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.