Till alla fattiga företagare

2
🙁 Efter tre år av fruktlösa försök att få fram 50 000 i startkapital, ger jag upp!! Det finns INGEN chans för en fattig med dålig kreditvärdighet att ta sig ur skiten, trots en affärside hyllad till skyarna av banker, Almi och privatinvesterare... inte ens en vinstprognos på miljoner efter några år hjälper, för när kreditupplysningen görs, gör alla helt om!! Du blir ignorerad, förödmjukad och skattad åt, TROTS att du har varit helt uppriktig med din situation från allra första början!! Så mitt råd till alla er som har dålig kreditvärdighet, skit i bankerna, och alla andra idioter som lovar runt men håller tunt.. låna av kompisar eller föräldrar, och har ni inte den möjligheten, så lägg ner!!! Det är inte värt besvikelsen!!!! Jag har börjat fila på en uppstart av en fond för fattiga företagare, och är tacksam för ideer och förslag om detta!! Mvh besviken fd företagare!
2066
2
Jag har svårt att förstå. Vad vill du att bankerna ska göra egentligen?
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
119
Jag tror att han vill att bankerna ska låna ut pengar till alla, oavsett kreditvärdighet? Men jag tror syftet med hans tråd i första hand (?) är att han vill ha synpunkter/feedback på fonden han tänker starta. /Peter
peterkorkala.se - godis24.se, japanfakta.se, faktabank.se. Håller på att starta upp e-handel på godis24.se
2066
2
I så fall, beskriv vad du tänkt dig så vi får något att ha synpunkter på.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
157
1
Jag tycker ditt råd att alla ska skita i att starta företag för att de inte har pengar. Tyvärr håller jag inte med dig då verkligheten bevisar gång på gång att det går om man verkligen vill. Saknar man dessutom pengar kanske det blir jobbigare men inget är omöjligt för det. Däremot kan jag hålla med dig om att man ska strunta i bankerna men det är min högst personliga åsikt då jag tycker de agerar fel mot privatpersoner i många situationer. Men ja. Det går att starta business även utan startkapital. Men startsträckan blir längre. Att då avråda någon att starta företag för den sakens skull gör mig lite irriterad just för att jag vet att hårt arbete lönar sig och att motgångar kan hjälpa en sann entreprenör på vägen. Att starta företag handlar om att skaffa sig pengar. Att göra det genom att leverera tjänster är något som är fullt möjligt.
Med vänlig hälsning Carl Jonas Följ mig på Twitter http://www.twitter.com/carl_jonas www.carljonas.se - Blogg om företagande www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd Webbutvecklare, entreprenör och bloggare
10
1
Jobba ihop en start kapital med ett heltids jobb först. Att starta ett företag utan en enda krona är svårt, bara marknadsföring kostar en del. Om jag nu fattat dig rätt, så vill du att bankerna skall låna ut pengar till vem som helst, oavsett om personen har inkomst,betalningsanmärkningar, detta skulle aldrig fungera.
Dags att tona bilen? Vi har allt inom Solfilm och säkerhet. Öka säkerheten i företagets lokal med vår högkvalificerade säkerhetsfilm! Vi på Solfilmskompaniet är proffs på solskydd!
28
Alltså, 50 000:- kan du ju spara ihop till under 1-3 år om du arbetar på ett "vanligt jobb" (och prioriterar bort överdrivna inköp när det gäller alkohol/skönhetsprodukter/tidningar och annat (jag vet inte riktigt vad alla lägger pengar på, men många verkar göra slut på hela sin lön varje månad?), och då kan du dessutom smygstarta genom att jobba extra med ditt projekt på fritiden. Planera och testa säljbesök, testa produkten/tjänsten (om det är något som ska byggas, så gör en prototyp...), klura på hur visitkort och annat material ska se ut, välja bra namn, undersöka marknaden... Jag tror jag förstår din frustration, samtidigt känner jag att den borde kunna tända ett driv hos dig.. om du verkligen tror på din ide så kan du också spara undan 50 000:-
www.bunko.se - Träffa nya vänner www.hyrakontorsplats.nu - Hyr ut kontorsplats www.massagemotorn.se - Hitta massör www.hälsoreseguiden.se - Åka på hälsoresa? www.gratisikoner.se www.victoriawagman.se
3
Det går att starta från 0, det gäller bara att ha drivet och viljestyrkan att lyckas. Jag startade import/förädlingsverksamhet med i stort sett inga pengar. Det var tuffa förhandlingar med tillverkarna om låga kvantiteter och priserna blev något högre. Men det lönade sig senare när allt började röra på sig och kvantiterna steg. En sann entreprenör hittar alltid vägar.
18
2
Jag kan också förstå din frustration på ett sätt men vill man någonting så är det absolut inte omöjligt. Man ska såklart försöka undvika bankerna så mycket man bara kan. Jag trivdes inte med alla olika jobb jag fick, så tillslut sa jag upp mig och med en summa inte större än en halv månads lön lyckades jag komma igång med den firman jag idag driver och livnär mig på. Även nya projekt är på gång hela tiden. Allt handlar om vilja! Du kan också om du verkligen vill! Kör hårt! Lycka till!
Simon Nordstrand FCC - First Class Cleaning [email protected] www.fccservice.se Grytan [email protected] www.grytan.org
5
Jag har startat 3 företag utan att använda en enda av mina egna pengar! Kolla in e-boken (gratis) på www.foretagsfinansiering.se för riktigt bra tips om olika aktörer där du hitta finansiering till affärsidéer.
2
Försök fixa pengar på annat sätt om inte lån går. Om du nu har försökt med alla banker. 1.Fast jobb på annat håll. ( Inkomstkälla ) 2. Sparplan, gör en kalkyl på utgifter. Dra ner på vissa kostnader,byt till lägre försäkringar, övrigt( Tips ) Ring runt och hör. 3. Ta initiativet.Du måste själv sträva efter det du vill, inte ge upp,sätta upp tydliga mål och sträva efter dem. 4. Spar exempel. 50,000 är ingen omöjlig summa, som du kan skapa på mindre än 3 år. Försök spar runt 2100 i två år, är du uppe i 50400, utan lån. 5. Kom ihåg att DU kan lyckas, bara om du verkligen vill. Bara vänliga tips. Lycka till !

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.