19 år och behöver en liten insats!

2
1
Hej , Jag heter Benjamin och Driver just nu bara en hobbyverksamhet , Men idéerna driver till någon ting större !

Jag vet att jag kan arbeta upp mig ifrån noll men ett liten bidrag skulle kunna hjälpa något fruktansvärt mycket !

Driver ett "Företag" som heter Metallhantering och det hela går ut på att köpa in skrotfrag av privatpersoner och rensa upp och sälja vidare till Stena eller något liknade företag! Samtidigt som jag försöker med det säljer jag kluven ved i löskubik , men som sagt allt görs helt för hand så det tar lite tid och får inte in jätte mycket pengar så kan tyvärr inte expandera . Tar inte ut någon "Lön" utan alla pengar som kommer in går direkt till slitages grejer m,m ..

Så om någon har en idé om hur man skulle kunna få ett bidrag eller fall det finns någon som vill investera så tar jag gärna fram en prognos om Procentkapital och dylikt !

Så fort som jag vet att jag har en summa pengar så kommer jag aktivera ett företag och jobba både dag och natt för att få det att gå runt .. har inte tänkt mig att ta ut någon större lön i det hela utan min idé är att kunna expandera mer och kunna marknasföra mig bättre !

hoppas det finns någon som förstår Mvh Benjamin Metallhanterin
338
25
Vad skulle du göra om du fick in pengar? Ska det gå till bättre maskiner eller till den egen lön? Om alla intäkter går till slitage och du inte får ut några pengar idag så låter det inte som en bra affärsidé.. Har du annan sysselsättning nu? Om den är bra så borde du idag kunna starta företag med enskild firma och arbeta heltid från första dagen?
2
1
Har idag ingen annan sysselsättning . Och om jag fick pengar skulle det gå till nya maskiner och för att kunna köpa in mer verktyg för att kunna göra arbetet mer efektivt så jag kan få mer gjort ! Pengarna som kommer in idagens läge går till försäkringar ,hyra av vissa maskiner ,transport ,slitages ,hyra av containrar och dylikt . så tar inte ut någon lön alls utan arbetar "gratis" för att jag verkligen vill att det ska kunna gå runt helt :) Ja jag skulle kunna starta enskild firma Men har idag för liten med pengar för att kunna köpa in mer matrial för att kunna få mer jobb ..
338
25
Om det är som du säger så borde det vara enkel matematik. Ta hjälp av t ex Almi att skriva en affärsplan och gå sen till banken så borde det lösa sig med hjälp av ett lån. Annars har Almi företagslån med lite högre ränta men om du tror på idén och det rör sig om ett par hundratusen så är det bara att köra ;) Men börja med affärsplan inkl budget så du har en uträkning som håller. Kanske finns det även bidrag att få då det rör sig om miljöarbete om jag förstått det rätt.
14
3
Hej Benjamin! Jag tycker att du är grym som bara är 19 och driver eget! Frågan är ifall det verkligen är externa pengar du behöver? Är det inte mer intressant att se över dina intäkter istället? Jag vet precis hur det är när man startar. Det är så lätt att börja konkurrera med pris. Det går då fort att komma upp på banan men det blir segt att "stanna kvar" på samma bana i ett längre perspektiv. Kör hårt och lycka till!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.