Fristående affärsänglar

3
Jag har ägnat någon timme på nätet åt att hitta fristående affärsänglar men det jag kan inte hitta några bra ställen, vilket minst sagt förvånar mig. Varför vill alla affärsänglar vara med i nätverk?. Hursomhelst, jag har en affärsidé jag vill presentera för en fristående affärsängel, har någon kontakter tar jag gärna emot.

/Alfred
67
7
Hej, affärsänglar gör inte så stor väsen av sig och en anledning till det är att de annars kan bli överrumplade av ansökningar om finansieringar av alla möjliga. Letar själv privata investerare. Lycka till!
338
25
Du kan söka hos Svenska riskkapitalföreningen. http://www.svca.se/MemberSearch?type=BusinessAngelNetwork Det går säkert även att kontakta Almi eller Nyföretagarcentrum och kasta ut lite krokar så kanske de känner någon. Nätverka helt enkelt och skaka i alla träd så brukar alltid något ramla ner :)
5
Jag investerar en del kapital som affärsängel så skicka ett PM till mig och berätta mer. /F

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.