hjälp sökes

1
Hejsan.

Jag har via ett känt suf ´bolag startat eget..som nu har gjort att jag nu är ägare till en filial inom entreprenörs branschen (gräv, trädgård..samt annat markarbete), . Trevligt att vara "egen" vilket jag har velat vara länge. MEN vad detta bolag "glömde" berätta var att man som filial hade problem att få låna på banken. Och det är vad jag har stött på nu..PROBLEM med att få lån till maskiner och annat material. Så jag undrar om någon vet någonstans som man kan vända sig för ett lån eller om någon privatperson kan tänka sig att hjälpa mig med sponsring ekonomiskt till maskiner så att jag kan få komma igång med detta o snabbt tjänat ihop summan som krävs för eget AB utan hjälp från detta suf. Ska försöka att ta mig ur deras klor så fort de bara går.

Är öppen för förslag så hör gärna av er.

Ha en God Jul allesammans!

//Hans
10
3
Hej, förstår att det måste vara frustrerande att bara stå och stampa utan att komma någon vart. Kan du inte vända dig till något uthyrningsföretag, så du kan hyra maskiner och på så sätt jobba ihop dina pengar? Är det stort och känt bolag du tillhör? I så fall är tipset att jobba på att skaffa stora kunder du kan ta med dig när du startar din egen verksamhet. Om inte är mitt tips att dra dig ur fortare än snabbt och bli enskild näringsidkare. Det är mina tankar, hoppas allt löser sig för dig och lycka till med allt. Med vänliga hälsningar och God jul Kim Hofvander
64
11
Håller med Kim, måste vara enklast att hyra maskiner?
2360
37
Dra sig ur så fort som möjligt låter bra. Starta sedan en enskild firma och akta dig för att dra på dig en massa kostnader i början. Lars
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.