Kreditkort för inköp, paypal?

73
Hej!

Jag kommer importera varor och betalningen kommer ske via Paypal.

I början kommer jag göra beställning, när en kund gör beställning hos mig. eftersom jag har låg budget för att starta så vore det kanon bra med kreditkort, som man betalar i slutet av månaden på faktura ( bra när kunderna betalt ) så har man garanterat råd och betala i värsta fall får man ta från egna plånboken om dom svinar sig.

Vad rekommenderar nu ? finns det några bra altenativ för detta ?

MVH
Jonas
Jonas
119
Tja, det låter ju vettigt. Förutom att om du ändå ska betala med ett kreditkort för att få en faktura nästkommande månad kan du ju också hoppa över PayPal helt och betala med kreditkortet direkt hos leverantören. Då är du ju också skyddad från att "bli blåst", i så fall reklamerar du hos kreditkortsföretaget och de drar tillbaka betalningen. /Peter
peterkorkala.se - godis24.se, japanfakta.se, faktabank.se. Håller på att starta upp e-handel på godis24.se
2066
2
Vilket kreditkort som helst borde fungera bra. Välj gärna ett kort där du får poäng för allt du handlar, OM Amex fungerar med PayPal numera hade jag undersökt det.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
73
Jovisst... Kikade på re:members kort, men dom hade allt för höga inkomst krav.... Jag kommer ju endast göra betalningar med detta kortet vid köp av varor, så pengar kommer att finnas att betala fakturan med självklart.. handlar lite om företaget som har köpkortet skall lita på mig lite oxå, eftersom jag inte hade allt för hög inkomst förra året...
Jonas
2066
2
Hur mycket kredit behöver du då?
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
73
Jag nöjer mig med 5000:- till en början :)
Jonas
2066
2
Det får du ju i kredit av banken bara du blinkar. Så länge du inte har betalningsanmärkningar.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
73
Jo har ansökt om betaltkort på SEB där jag har företagskonto, får se om dom godkänner det. Nej absolut inga anmärkningar :)
Jonas
73
Idag ringde dom och nekade ansökan på grund av säkerhet att dom kanske inte får in betalning av mig för jag inte "tjänat" in nåt tydligen.. Riktigt illa hehe =)
Jonas
2360
37
Det kallas moment 22, och den stora skurken är banken, allsmäktig att ta dina pengar men helt oskyldig när du ska få något, och om så händelsevis skulle ske så blir det till närmast ockerränta. Bert Karlsson sa en gång i en tidning att 1/2 av alla bankdirektörer borde sitta bakom lås och bom och jag kan bara hålla med. Lars
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.