Företagsförsäkring

Anonym
Hej!
Jag har ett problem jag hoppas nån kan tipsa om hur jag löser.
Jag och min kollega driver HB och skulle nu teckna försäkring på företaget. Tji hos swedbank då vi har riskklass o, dvs en av delägarna är på obestånd. Företaget är nytt och har inga krediter eller liknande. Det är på personnivå det finns. Hur f*n gör jag? Ska jag behöva kasta in handduken? Tar alla försäkringsbolag upplysning och vägrar teckna försäkring på "riskobjekt"? :OMG
1468
246
Jag visste inte ens att Swedbank har företagsförsäkringar?? Annars är det nog bara att traggla på och vara beredd på nej. Googlar du företagsförsäkringar så får du en uppsjö olika företag som tillhandahåller det. Gjensidige kan du hoppa över, för dom tar inga riskobjekt. Svedea är nya och kan eventuellt ta. Men det är säkert lite svårare med HB eftersom kopplingen till ägarna är så tät.
Anonym
Tack för tips! Ägnar morgondagen åt att kolla runt. Jo swedbank har företagsförsäkringar i samarbete med Tre Kronor. Riktigt prisvärd är den...surt att bli nekad där.
Anonym
Hej igen! Ville bara berätta att försäkring är tagen hos If, jag förklarade läget och det gick bra. Tack för peppen att ringa runt!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.