Bygg och fastighets bolag i samma företags form?

1
Hej på er alla.
Jag är helt ny här och har inte så jätte bra koll om vad som är gångbart eller (en bra combo). Jag tycker inte att nybyggandet har spec många vettiga argument för den höga byggkostnaden/hyres kostnaden, så jag har tittat på att börja bygga små billiga lgh (runt 30-40 Kvm ) på ett helt nytt sätt som kommer att sänka byggkostnaderna avsevärt. nu funderar jag på om det är rimligt att starta ett företag som har både bygg och fastigheter i ett och samma företag?
Behöver hjälp med allt egentligen (dok ej konstruktions delen eller byggande)
Robban
4
Hej! Vilket spännande projekt, det låter fantastiskt spännande med en ny byggteknik? I Sundsvall vet jag att ett företag som heter Imorgon Innovation som bygger små effektiva trähus byggda på vatten. Spännande när det sker lite positiva förändringar i en traditionell bransch. :) Vad gäller din fråga: du borde nog ta kontakt med PwC eller liknande byrå för att få professionell rådgivning. Det går nog säkert att iaf boka in ett förstamöte utan debitering för allmänna råd och sedan ta det därifrån. Hälsningar, William
www.m2finder.com

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.