Säljer ett nätverk av lönsamma hemsidor med passiv inkomst

1
Jag driver ett nätverk av ca 50 webbplatser inom resor, dejting, gaming och några andra nischer. De äldsta av webbplatserna är sen 2004-2005.

Samtliga sidor är kompletta med design och programmering. Allt är byggt i enkel html/css eller i wordpress. Lätt att förstå (och förbättra). Några outvecklade domännamn ingår också i köpet.

Ingen av webbplatserna marknadsförs och jag lägger ingen tid alls på att sköta om dem. Intäkterna är från affiliatenätverk, Google AdSense och ett antal fristående annonsörer som mailat och köpt annonsplatser. Inkomsten är således relativt passiv och med mycket låg risk där den enda kostnaden är för domännamn och webbhotell (sen har resultatet minskats genom inköp av datorer och liknande).

Webbplatserna ägs i dagsläget av min enskilda firma och de har redovisat följande bruttovinst de senaste tre åren:

2010: 154 539 kr
2011: 129 408 kr
2012: 170 438 kr

Baserat på de aktuella vinsterna tycker jag att ett pris runt 500 000 kronor verkar rimligt.

Hemsidorna kan överlåtas till antingen företag eller privatperson.

Vid seriöst intresse - maila [email protected], så skickar jag över mer information. Intäkterna kan givetvis styrkas genom utbetalningsfiler och skattedeklarationer.

Jag kommer inte att bevaka den här tråden eller Foretagande.se, så det är ingen idé att lämna kommentarer här eller skicka PM.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.