Starta
Driva & Utveckla
Marknadsföring
Ekonomi
Mer

Företagets varumärke & PR-arbete

Ett företags varumärke är ett kännetecken, t ex ett företagsnamn, en symbol eller ett ljud, något som utmärker din specifika vara eller tjänst. Detta används för skapa igenkänning så dina kunder och marknaden kommer ihåg och kan associera sig med ditt företag och din produkt.

PR är en förkortning för public relations och syftar till arbetet med att bygga positiva relationer till marknaden. Det kan t ex vara att synas i rätt tidningar, blogga på rätt sajter; att kommunicera varumärket på rätt sätt, i rätt kanaler. Det kan vara en viktig del i bolagets marknadsföring men oftast inte något man behöver tänka på som nystartad företagare.

tisdag, 23 april 2013
av Patent- och registreringsverket i Varumärket
onsdag, 17 april 2013
av Patent- och registreringsverket i Varumärket
onsdag, 10 april 2013
av Patent- och registreringsverket i Varumärket
onsdag, 03 april 2013
av Patent- och registreringsverket i Varumärket
onsdag, 27 mars 2013
av Patent- och registreringsverket i Varumärket
måndag, 29 oktober 2012
av Carolin Dahlman i Varumärket
söndag, 01 juli 2012
av Patent- och registreringsverket i Varumärket
måndag, 10 oktober 2011
av Redaktionen på Företagande i Varumärket
onsdag, 28 september 2011
av Erik Sjögren i Varumärket
Sida 3 av 4

Välj kommun från listan