Starta
Driva & Utveckla
Marknadsföring
Ekonomi
Mer
Välkommen, Gäst
E-post: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE: Bättre och billigare telefoni och it

Bättre och billigare telefoni och it 05 dec 2007 11:31 #14824

Hej allihopa.

Driver en konsultbyrå i stockholm, vill passa på att tipsa alla er som inte vet så mycket om telefoni och it om ett företag som heter G&G. De sysslar bara med att hjälpa företag att hitta rätt tjänster för telefoni och it typ mobilt, fast, support, internet, backup, drift med mera.

De hjälpte mig dels att få ordning på vad allt kostar och dels att sänka kostnaden rejält. Ringde för 40% mer och det funkar dessutom bättre nu :bravo kolla www.ggoptimering.se

/Robban

SV: Bättre och billigare telefoni och it 05 dec 2007 12:42 #14827

Åh herregud. Det var den värsta hemsidan jag sett på länge. Orkade inte ens läsa om dem. Men tack för tipset :)
Tessicon.se :: Web- och designlösningar

SV: Bättre och billigare telefoni och it 05 dec 2007 12:48 #14828

Jajaja Robban. Du har lagt ut annons på minst ett till företagarforum idag. Då låtsades du inte vara en nöjd kund dock. Men trots att du "luras" på det här sättet, verkar ju själva ditt koncept inte vara så illa.

Filibastis
Mikael Lundgren - Utbildningar/produkter inom HLR o Första-hjälpen

Lundgren Creative Health & Safety AB
www.l-c.se
www.hlr-instruktorsutbildning.se
www.defibrillator-hjartstartare.se
www.skanehlr.se

SV: Bättre och billigare telefoni och it 06 dec 2007 06:28 #14829

  • N.N.
  • N.N.'s Avatar
  • OFFLINE
  • Flitig postare
  • Inlägg: 205
  • Tack mottaget: 1
Varför lade du inte ditt meddelande ärligt under "Presentera ditt företag"? Du skapade med detta avslöjande en massa badwill  :(

SV: Bättre och billigare telefoni och it 06 dec 2007 06:44 #14831

Hej, vi ber om ursäkt till de som trott att vi fösökt luras. Förklaring följer nedan:

Vi har inte varit aktiva på något forum innan och jag var nyfiken på hur kraftfullt ett sånt här verktyg är så jag provade att posta två inlägg på två forum, ett som oss och ett ur kundperspektiv. Vad gäller "Robban" finns han och hans företag och siffrorna stämmer med hur vi hjälpte honom, ingen konsultbyrå dock... Anledningen till att vi ville testa hur effektfullt ett forum är beror på att vi funderar på att lägga upp ett fritt forum på vår hemsida där de som använt oss får skriva vad de vill. Det enda som talar emot ett forum på hemsidan till fördel för exempelvis detta forum är att vi hellre gör oss synliga för de företag som inte känner till oss, en kombination kanske... Någon som har erfarenhet och kunskap kring detta?

Hemsidan ser tyvärr ut som lustiga huset när den läses med firefox/Safari, vi har lämnat den till en ny webdesigner för att åtgärda detta.

Mvh

Gustaf
G&G

SV: Bättre och billigare telefoni och it 06 dec 2007 07:20 #14832

  • Robaino
  • Robaino's Avatar
  • OFFLINE
  • Jag postar några inlägg till..
  • Inlägg: 638
  • Tack mottaget: 3
Hej!

Det verkar långsökt att ni skulle kunna ha ett forum igång där era kunder skriver om er. Själv är jag glad om jag lyckas få 5 - 10 kunder per år att skriva något om mig.

En presentation av sitt företag i denna typ av forum tror jag heller inte fungerar särskilt bra om du vill vinna nya kunder. Många av medlemmarna bygger nätverk här inne genom att hjälpa varandra och då ligger det nära tillhands att man anlitar de man ”känner” när man köper in något.
Det fungerar med andra ord precis likadant som offline. Man skaffar inte kunder, man bygger relationer.


MVH

R

SV: Bättre och billigare telefoni och it 06 dec 2007 07:34 #14833

Ett forum kanske inte är rätt ordval men en plats där verkliga kunder kan skriva ner eventuella synpunkter om oss om de vill...

Självklart handlar det inte om att vinna nya kunder utan att på ett enkelt sätt skapa relationer och bygga nätverk.

Mvh

Gustaf

SV: Bättre och billigare telefoni och it 06 dec 2007 08:38 #14834

  • Robaino
  • Robaino's Avatar
  • OFFLINE
  • Jag postar några inlägg till..
  • Inlägg: 638
  • Tack mottaget: 3
Hej igen,

Ok då förstår jag!

Det framgår inte på er hemsida vilka operatörer ni jobbar med. Skriv gärna ut det här. Det handlar inte bara om priset i din bransch. För mig är kvalitet viktigare.

MVH

R

SV: Bättre och billigare telefoni och it 06 dec 2007 11:03 #14837

Hej.

Vi jobbar med alla stora operatörer. Pris är alltid en viktig faktor likaså kvalitet, vi ser till bägge delar när vi föreslår leverantör. Vi ser till verksamhetens behov då vi föreslår tjänst. I ditt fall är kvaliteten det som avgör vilken som är den bästa tjänsten. För andra bolag är det i första hand priset och för en del något mitt emellan. Jag brukar använda internetanslutning som exempel.

Om man enbart behöver kunna surfa lätt och skicka nåt mail då och då är ett vanligt adsl abonnemang det bästa men om man exempelvis har en extern server som man behöver kunna arbeta i från flera håll är en adsl anslutning helt fel, då är en dedikerad anslutning det bästa...

Mvh

Gustaf

SV: Bättre och billigare telefoni och it 06 dec 2007 19:52 #14844

Det tar lång tid att bygga upp ett förtroende, att raserade med dagens teknik tar någon sekund. Såg ICA MAXI  i Stockholmsområdet få sitt fläckat medan säkert många icahandlare med flera inte skulle tänka i de banorna ang. köttfärs  och kött. som visades i TV -uppdrag granskning igår 5/12-07.
Lars Arenander Start av företag och ekonomistyrning samt utgivare av boken KVINNA I STRID

SV: Bättre och billigare telefoni och it 02 jun 2008 18:40 #18610

Äntligen efter7 sorger och..... har vi fått telefoni som fungerar att flytta svenskt samtal till utlandet och de som står för denna bedrift är tele 2. Det har gått så långt att vi kan vara var som helst och ta emot samtal till mycket låg kostnad.  Jag vet Skype-gratis det har vi som ett komplement till det hela
Lars Arenander Start av företag och ekonomistyrning samt utgivare av boken KVINNA I STRID
Moderatorer: Patrik Nilsson

Välj kommun från listan