Starta
Driva & Utveckla
Marknadsföring
Ekonomi
Mer
Välkommen, Gäst
E-post: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE: Varumärket Sverige i världsklass!

Varumärket Sverige i världsklass! 10 nov 2008 17:53 #21809

  • DEJI
  • DEJI's Avatar
  • OFFLINE
  • Mycket flitig postare
  • Inlägg: 457
  • Tack mottaget: 1
Positiv nyhet från TV4 Text;

www.deji.se/documents/P115S01.gif

Hoppas att "vi" klättrar också  ;)

SV: Varumärket Sverige i världsklass! 10 nov 2008 21:22 #21827

Rubriken lät spännande men länken verkar så där...  ;)

SV: Varumärket Sverige i världsklass! 11 nov 2008 01:37 #21833

  • DEJI
  • DEJI's Avatar
  • OFFLINE
  • Mycket flitig postare
  • Inlägg: 457
  • Tack mottaget: 1
Ok, jag har lagt den på min webbserver så länge  :bravo

SV: Varumärket Sverige i världsklass! 11 nov 2008 04:55 #21841

Nu så.  :)
Ja det var en skoj nyhet!

Australien på top 3..  :blink
Inget ont om landet men är det inte lite märkligt att de ligger så högt.

SV: Varumärket Sverige i världsklass! 11 nov 2008 08:34 #21844


Nu så.  :)
Ja det var en skoj nyhet!

Australien på top 3..  :blink
Inget ont om landet men är det inte lite märkligt att de ligger så högt.
Vadå alla gillar väl Australien? :) Den uppfattningen har jag i alla fall.. det är varmt/skönt, ett bra samhälle och trevliga människor (påminner ganska mycket om Sverige på sätt och vis). Jag blev mer förvånad att USA fortfarande ligger så högt, men tjaa det är väl så att stora länder har mycket lättare att skapa bra varumärke eftersom många fler känner till dem, alltså är Sveriges plats väldigt bra för att vara så litet land.

SV: Varumärket Sverige i världsklass! 12 nov 2008 07:59 #21885

Bland 30 olika studerade delområden intar Sverige första plats i kategorierna miljövård och livskvalitet. Levnadsstandard, säkerhet, avancerad tekniknivå och "politisk frihet" är andra områden där Sverige hamnar bland de fem högst rankade.

Vinnarlandet Australien rankas högst när det gäller vänlig lokalbefolkning och möjligheter till sport- och vildmarksliv. Landet hamnar också högt bland annat i kategorin utbud för turister.

SV: Varumärket Sverige i världsklass! 06 dec 2008 16:58 #22827

Med fallande krona borde man satsa mer på att få hit turister och vildmarksliv kan man ju redan få med björn och varg i skogarna. Med höjt  skattefritt stugostnadsbidrag har man möjlighet att få fler till skärgården synd bara att man inte dubblade den blivande summan direkt. alla skule tjäna på det istället för att göra allt lagom ett ord Sverige ska vara ensom om men som skulle bytas ut till något mer positivt.
Lars Arenander Start av företag och ekonomistyrning samt utgivare av boken KVINNA I STRID

SV: Varumärket Sverige i världsklass! 13 feb 2010 00:33 #31147

men tjaa det är väl så att stora länder har mycket lättare att skapa bra varumärke eftersom många fler känner till dem, alltså är Sveriges plats väldigt bra för att vara så litet land. Jag blev mer förvånad att USA fortfarande ligger så högt.








________________________
Installera Programvara

SV: Varumärket Sverige i världsklass! 26 feb 2010 07:58 #31503

Det finns mycket billiga medel för att skapa fler jobb samtidigt som man marknadsför Sverige, men nu sitter jag inte på någon ministerpost och kan förverkliga mycket enkla rutiner. Men jag håller Regeringsrätten sysselsatt istället med krav om ändring av felaktiga domar och sådant tar tid.
Lars Arenander Start av företag och ekonomistyrning samt utgivare av boken KVINNA I STRID
Moderatorer: Patrik Nilsson

Välj kommun från listan