Starta
Driva & Utveckla
Marknadsföring
Ekonomi
Mer
Välkommen, Gäst
E-post: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE: Slipp ha koll på alla nyhetssajter - vi samlar dem här

Slipp ha koll på alla nyhetssajter - vi samlar dem här 08 mar 2013 07:55 #46284

Nu har vi börjat med nyhetsnotiser där du lätt kan följa det som händer på en och samma plats istället för att behöva besöka flera olika sajter. Vi skannar nätet, sammanfattar det och på bara några minuter kan du uppdatera dig på vad som är aktuellt.

Nya lagar, regler, viktiga datum och spännande statistik är bara en del av det du kommer att kunna läsa om.

Självklart ska du prenumerera på RSS så du får dem direkt i webbläsaren - klicka här.

Här hittar du samtliga nyhetsnotiser.
Senast redigerad: 08 mar 2013 07:56 av Patrik Nilsson.

Re: Slipp ha koll på alla nyhetssajter - vi samlar dem här 08 mar 2013 19:29 #46292

"Klicka här"-länken fungerar inte i webbläsaren "Chrome".
TIPS! Vill också tipsa om att skaffa ett GMAIL-konto.
Där kan man mer strukturerat lägga in hur många RSS prenumerationer/kanaler som helst. Har även ett fristående
program som läser RSS-flöden. Har säkert några hundra kanaler inställda i det.Men för säkerhets skull så har jag dem ockås på en "temp"-mail(gmail)
Följande medlemmar tackade för detta inlägg: Patrik Gulldén

Re: Slipp ha koll på alla nyhetssajter - vi samlar dem här 09 mar 2013 08:58 #46294

Bra tips!

Tack. Ska kolla på Chrome.

Re: Slipp ha koll på alla nyhetssajter - vi samlar dem här 09 mar 2013 10:28 #46295

Jag tror helt enkelt det är så att Chrome inte har någon inbyggt RSS läsare, så det finns nog ingenting att göra.

Jag använder google reader från mitt google+ konto. Misstänker att det är samma som Deeman har genom Gmail. Riktigt bra tjänst för att hålla koll på sina RSS-flöden.

Och tack för en bra tjänst, det är ett lagom flöde som man hinner med att läsa :)
Företagsidéer - Blogg om affärsideer, kreativitet och självförverkligande.
Högkänslig - Blogg om att vara högkänslig (HSP)

Re: Slipp ha koll på alla nyhetssajter - vi samlar dem här 10 mar 2013 18:03 #46306

Tack zab!

Re: Slipp ha koll på alla nyhetssajter - vi samlar dem här 17 mar 2013 21:45 #46387

Grrrrr Tyvärr är det nu också så att just RSS läsaren Googel Reader kommer att lägggas ned lagom till sommaren. Starta en migrering redan i dag, tips till alternativa lösningar någon?

Re: Slipp ha koll på alla nyhetssajter - vi samlar dem här 17 mar 2013 21:52 #46388

deeman wrote:
Grrrrr Tyvärr är det nu också så att just RSS läsaren Googel Reader kommer att lägggas ned lagom till sommaren. Starta en migrering redan i dag, tips till alternativa lösningar någon?
Med en för dig personlig hemsida med wordpress kan du integrera många olika sajter med rss-flöde. Genom att inte ha sidan officiell kan du ta vilka flöden du vill ha och fixa in dem på sidan. Lägg till ett tillägg som gör sidan mobilanpassad så bör du ha lösningen i ett paket?
Med vänlig hälsning

Carl Jonas

Följ mig på Twitter
www.twitter.com/carl_jonas

www.carljonas.se - Blogg om företagande
www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd
Webbutvecklare, entreprenör och bloggare

Re: Slipp ha koll på alla nyhetssajter - vi samlar dem här 17 mar 2013 21:54 #46389

Jag har flyttat till feedly nu, tycker faktiskt den känns snäppet bättre än googles reader :) Har också hört att the old reader ska vara ett bra alternativ.
Företagsidéer - Blogg om affärsideer, kreativitet och självförverkligande.
Högkänslig - Blogg om att vara högkänslig (HSP)

Re: Slipp ha koll på alla nyhetssajter - vi samlar dem här 19 mar 2013 14:23 #46405

Snubblade över en tanke om inte Microsoft's Outlook hade en RSS funktion inbyggd. Mycket väl, det finns en RSS funktion i t ex Outlook 2007, har migrerat över en del RSS prenumerationer redan.

Får köra med detta och prova de andra alternativen senare.
Feedly verkar spännande dock. Men om man vill ha en stil som liknar den i Google Reader så rek. Old Reader som nämns ovan.

DATORKONSULTEN:
Google Reader är döende

Re: Slipp ha koll på alla nyhetssajter - vi samlar dem här 05 apr 2014 15:10 #49407

Bra initiativ! Tack :)
Moderatorer: Patrik Nilsson

Välj kommun från listan