Starta
Driva & Utveckla
Marknadsföring
Ekonomi
Mer
Välkommen, Gäst
E-post: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE: Rekordmånga vill starta eget

SV: Rekordmånga vill starta eget 20 maj 2007 08:09 #9022

  • DEJI
  • DEJI's Avatar
  • OFFLINE
  • Mycket flitig postare
  • Inlägg: 457
  • Tack mottaget: 1
Ok, det finns ett system som används flitigt inom Automotive där jag är aktiv dagligen. Man går igenom 8 steg, modellen kallas 8 Disciplines och kan se ut så här;

Felbeskrivning
Direkt Åtgärd
Analysera händelse
Fastställ grundorsak
Genomför åtgärd
Verifiera åtgärd
Sammanställ/arkivera
Stäng och gratulera teamet ;)

Allt handlar om processer och det är detta jag menar med att fel är likartade, men uppkommer i olika skepnader.

De åtgärder man genomför skall balanseras mot konsekvensen då felet faktiskt uppstår.

För att förebygga uppkomna problem/fel så skall åtgärder i stort vara övergripande, med detaljerad nivå sett till faktiska omständigheter.

Har vi glidit ifrån ämnet nu  :D

SV: Rekordmånga vill starta eget 20 maj 2007 08:14 #9023

  • Mojo
  • Mojo's Avatar
  • OFFLINE
  • Ivrig postare
  • Inlägg: 1616
  • Tack mottaget: 3

Har vi glidit ifrån ämnet nu  :D


Ja! ;-)
Må väl!

SV: Rekordmånga vill starta eget 20 maj 2007 16:29 #9029

Kanske glidit ifrån vad vi först diskuterade men det kom fram mycket bra tips!  :)

Nalle Puh kanske är en bok man ska inskaffa  :-D

SV: Rekordmånga vill starta eget 20 maj 2007 18:53 #9032

  • Mojo
  • Mojo's Avatar
  • OFFLINE
  • Ivrig postare
  • Inlägg: 1616
  • Tack mottaget: 3
Off topic:
Vilken av böckerna? Det finns mängder av dem. Ex Tao enligt Puh.
Bättre onödigt vetande Nalle Puh som skapades av A. A. Milne och E. H. Shepard, ingår  numera i Disney´s utbud. Här får ni en liten kul sida:
http://www.disney.se/winniethepooh/index.html

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB
Må väl!

SV: Rekordmånga vill starta eget 20 maj 2007 19:05 #9033

Det var någon som klagade att jag tog upp ett  annat gammalt inlägg. Det här var 3 månader gammalt innan jag kom in och det var tydligen inte slutdiskuterat.
Lars
Lars Arenander Start av företag och ekonomistyrning samt utgivare av boken KVINNA I STRID

SV: Rekordmånga vill starta eget 21 maj 2007 04:13 #9037

  • Mojo
  • Mojo's Avatar
  • OFFLINE
  • Ivrig postare
  • Inlägg: 1616
  • Tack mottaget: 3
Jag noterade det.

Själv tycker jag det är bra att det kommer fram inlägg även i gamla trådar då det kan ge svar på frågor även om de är gamla. Att svar finns på frågor kan ge bra förutsättningar för att hitta lösningar på liknande problem för andra företagare eller även för de trådskapare som arbetar mer långsiktigt. Så länge svaret är relevant och bidragande till den lösningen som frågan eller ämnet i tråden gällde.

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB
Må väl!

SV: Rekordmånga vill starta eget 25 maj 2007 19:10 #9157

Lars är du miljöpartist?

Bara nyfiken för jag tykte jag läste något om det.  ;D

SV: Rekordmånga vill starta eget 25 maj 2007 21:22 #9162

Jag fick ett meil där det stog att man inte skulle skriva om sig själv och vad man gjort därför håller jag mig till företagsfrågor
Lars Arenander Start av företag och ekonomistyrning samt utgivare av boken KVINNA I STRID
  • Sida:
  • 1
  • 2
Moderatorer: Patrik Nilsson

Välj kommun från listan