Starta
Driva & Utveckla
Marknadsföring
Ekonomi
Mer
Välkommen, Gäst
E-post: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE: Visar dig hur du lockar fram dina bästa tänkbara kunder, på och utanför intern

Visar dig hur du lockar fram dina bästa tänkbara kunder, på och utanför intern 03 sep 2008 08:43 #20059

Hej,
Stefan Nilsson från SAN Webbutveckling här.

Hos mig får du hjälp att bygga upp och bearbeta din lista med framtida kunder genom att du marknadsför och publicerar värdefull information, på och utanför internet. Du lockar fram dina bästa tänkbara kunder och du fortsätter att marknadsföra till dem veckor, månader och år framöver.

Jag kallar det informationsmarknadsföring, och metoden funkar riktigt bra på internet.

För vad är det folk gör på internet? Just precis, de söker information, kollar upp alternativ, letar efter svar på sina funderingar, googlar runt för att lära sig mer eller lösa sina problem, mm.

Så använd detta till din fördel. Hjälp folk att hitta svaret på sina funderingar och hjälp dem att börja lösa sina problem.

Här är ett eget exempel:
I en specialrapport hjälper jag företagare att annonsera bättre på Google Adwords och få mer värde för sina dyra klick - och jag får 26 procent av besökarna som hittar rapporten via mina adwords-annonser att ta kontakt med mig. Var fjärde besökare ger mig namn och e-postadress i utbyte mot hjälpsam information om adwords-annonsering. Jag vet vilka de är, hur jag kontaktar dem, och att de besväras av problem som jag kan hjälpa till att lösa. Utan tvekan, de är mina bästa tänkbara kunder.

På min hemsida kan du anmäla dig till en 6-dagars-mini-kurs som visar dig hur du kommer igång med informationsmarknadsföring.
Här är länken:http://www.webbutveckling.com/6-dagar-kurs.php?f=foretagande

Hälsningar från,
Stefan Nilsson
SAN Webbutveckling
Moderatorer: Patrik Nilsson

Välj kommun från listan