Variera mellan olika medier

Tänk på att sprida ditt budskap där kunderna finns. Se till att först och främst ta reda på din målgrupp och var du finner den. Var med i flera sociala medier för att sprida budskapet men var inte med i för många så att din närvaro blir överflödig eller luddig bara för att du har för många profiler att hålla reda på. Lagom är bäst.

Överdriv inte och var hänsynsfull

Tänk på vad du postar och hur du gör det. Undvik att lägga upp olämpliga bilder och tagga inte personer i dina inlägg eller bilder enbart för att få deras uppmärksamhet. Skriv heller inte hela meddelanden i versaler eller utropstecken i varje inlägg. Det kan göra folk irriterade.

Spamma inte nya anhängare

Dränk aldrig nya anhängare med direkta meddelanden och jobbig ihärdig reklam. Folk kommer att ignorera sådana insatser och din kampanj kommer aldrig att få dragkraft. Kommunicera istället med kunderna och bygg relationer som du sedan vårdar. Det kommer betala sig i längden.

Överdriv inte flödet av automatiska meddelanden

Överdriv inte när du inrättar ett arbetsflöde med automatiska meddelanden i sociala medier. Folk kan lätt se skillnaden mellan automatiska meddelanden och meddelanden som skapats av en person. Det gäller att fånga läsarna genom att få dem att skratta åt, fundera kring och kommentera dina meddelanden.

Ta fram en plan för hur du ska få tag på läsarna och sedan hur du ska bibehålla och vårda relationen så att de stannar kvar och kan blir dina framtida kunder.

Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.
0 kommentarer
Du måste logga in för att skriva en kommentar. för att registrera dig som medlem.