Starta
Driva & Utveckla
Marknadsföring
Ekonomi
Mer
Välkommen, Gäst
E-post: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE: hjälp med telefon och svarstalonger

hjälp med telefon och svarstalonger 24 okt 2008 10:53 #21376

Några tips när det gäller att skaffa företagsnummer, eller är det bara att köpa en mobil för att svara på kundfrågor om man driver företaget hemifrån?

När det gäller svarstalonger undrar jag hur det går till för att få "porto betalt" märket. Ska jag kontakta posten eller går jag direkt till ett tryckeri.

SV: hjälp med telefon och svarstalonger 24 okt 2008 20:28 #21380

Om du driver företaget hemifrån kan du antingen använda din vanliga hemtelefon och uppskatta hur stor del av kostnaden som är privat och hur stor del som är företag.

Du kan också skaffa ett nytt abonnemang hem, för företaget. Ett annat alternativ är som du skriver mobiltelefon. Ytterligare ett sätt är att skaffa ett telefonnummer via t.ex. Skype för företaget, och så pratar du med kunderna via datorn.

Porto Betalt skall du prata med Posten om, det är en del specialer om placering och utformning, plus att du måste ha avtal för att kunna skicka och ta emot post.

SV: hjälp med telefon och svarstalonger 27 okt 2008 15:10 #21406

Skulle du rekommendera mobiltelefon? Det är väl inte något som avskräcker kunder?

SV: hjälp med telefon och svarstalonger 27 okt 2008 21:18 #21412

Jag upplever inte att mobiler längre avskräcker kunder. Det kostar ju lika lite att ringa dem som ett vanligt nummer. Det är väl snarare så att man blir glad över att det finns tillgänglighet på numret man ringer. Visst kan man anända vidarekoplingar, syntetiska nummer och liknande, men det blir mest rörigt att hålla ordning på.

Frågan är snarare vad som passar dig. Vill du alltid vara tillgänglig så använd mobiltelefon. Vill du ha ett privatliv ibland, så använd två mobiltelefoner. En företag och en privat.

Sitter du på ett kontor mestadels av tiden så kan en fast telefon med ett riktigt bra headset vara skönt.

SV: hjälp med telefon och svarstalonger 28 okt 2008 02:15 #21415

Att ha vidarekoppling från fast telefon har gjort av vi kan röra oss på ett helt annat sätt än tidigare. Kostnadseffektivt till max. Sedan en annan aspekt som har med miljöpåverkan och det är strålning från mobiltelefoner,mm
Lars Arenander Start av företag och ekonomistyrning samt utgivare av boken KVINNA I STRID

SV: hjälp med telefon och svarstalonger 28 okt 2008 08:43 #21418

Personligen tycker jag att företag som enbart har mobiltelefon känns mindre seriösa, men det beror förstås på branchen, är man en mindre hantverkare är det förstås en annan sak.

SV: hjälp med telefon och svarstalonger 28 okt 2008 09:30 #21420

Dave.hugo du har så rätt så och det är en anledning att vi har en fast telefon, men att vi kan röra oss ute när vi inte har något ärende. När man sedan bokar ett telemöte finns vid en fast telefon antingen i Sverige eller Lettland eller någon annanstans.  Har man som jag varit med när man hade telefon i låda på kanske 5-6 kg är dagens ca 100 gram som manna från himmeln.
Lars Arenander Start av företag och ekonomistyrning samt utgivare av boken KVINNA I STRID

SV: hjälp med telefon och svarstalonger 29 jan 2009 18:00 #23837

En bra tjänst vi har använt för att verka mer professionella samt får reda på vilka som har ringt till vårt företag är iSvar (www.isvar.se).

Där har vi lagt en meny (tryck 1, 2, 3 osv) som andra ”större” företag har.

Fungerar klockrent och våra kunder uppskattar det  :D

Välj kommun från listan