Starta
Driva & Utveckla
Marknadsföring
Ekonomi
Mer
Välkommen, Gäst
E-post: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE: kundförfrågan hjälp.

kundförfrågan hjälp. 20 mar 2009 19:15 #24802

Hejsan alla företagare

Jag driver en webshop för tillfället och tänkte skicka ut en lkundförfrågan till alla mina gamla kunder.

Och undrar om nu ni kan vara vänliga och klaga lite påden innnan jag skickar ut den. :)

Hejsan Namn

Under det gångna året har ni varit kund hos Firma.
Vi försöker ständigt förbättra vårt utbud och service så nu vill vi höra era synpunkter på kvalitet , Utbud och Service.
Om ni har tid att svara på våra frågor inom 2 veckor kommer ni att erhålla en bonuskod som berättigar till 20% rabatt på nästa inköp hos Firma (ikraft 2 månader)


Svara med siffror 1-5.
1 är inte av samma åsikt 5 helt av samma åsikt.

Fråga

1.Kvaliteten på produkteran är jag nöjd med.  Svar:
2.Leverans tiden är bra.  Svar:
3.Utbudet på flugor är jag nöjd med. Svar:

Skrivet svar härifrån
4.Vad skulle du vilja se mera av i butiken?
5.Presentera din dröm ask (några askar kommer att väljas att bli försäljning askar, den som lämnat in ett askförslag som blir valt får en ask gratis)

6. Vilken betalnings metod skulle du helst se att vi ennu tillförde?






Tja detta är vad jag funderat såhätlångt vad tror ni ?

Mvh
Fredrik


SV: kundförfrågan hjälp. 20 mar 2009 19:24 #24803

  • Robaino
  • Robaino's Avatar
  • OFFLINE
  • Jag postar några inlägg till..
  • Inlägg: 638
  • Tack mottaget: 3
Hej!

Antar att du ska ha fler frågor?

Ser väl bra ut med något undantag.

Om ni har tid att svara på våra frågor inom 2 veckor


Gör man inte saker direkt händer dom sällan alls, så korta ner tiden ordentligt.

Jag skulle skrivit:

Svarar ni inom 24 timmar
  Låter inte så desperat  ;-)

MVH

R

SV: kundförfrågan hjälp. 21 mar 2009 06:36 #24814

Det är en början. För att göra det tydligare kan du göra en linje där kunderna markerar med kryss på en skala vad de tycker (kolla på någon annan undersökning för att se hur det kan se ut). Det finns även massvis med stavfel, särskrivningar och konstiga meningar. Börja med att lägga lite tid på det (stavkontroll i word ett absolut minimum om du inte är bäst på det själv), polera lite på innehåll och posta igen om du vill ha mer exakt feedback.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan

SV: kundförfrågan hjälp. 21 mar 2009 13:09 #24822

  • DEJI
  • DEJI's Avatar
  • OFFLINE
  • Mycket flitig postare
  • Inlägg: 457
  • Tack mottaget: 1
Stavfel, särskrivningar etc måste korrigeras innan utskick. Sedan undrar jag vad du vill nå med dessa frågor? För mig känns dom ganska intetsägande faktiskt. Du tycks inte vara intresserad av att veta vad som faktiskt kan förbättras gällande kvalitet, sortiment eller övrigt. Om jag anger 1 på dina tre frågor så ges jag ingen tydlig chans att skriva vad jag skulle vilja se i förbättringar. Du missar alltså att fånga upp konkreta exempel på vad kunderna faktiskt saknar. Detta gäller även om du får höga "betyg", eftersom det alltid finns förbättringsmöjligheter. Ta fram ett antal kriterier som du vet att du kan påverka, och låt kunderna göra bedömningar på dom.

Prova detta förslag:

1 - 5 (1=Mycket lågt - 6= Mycket högt)

1. Vad är ditt helhetsbetyg på oss som leverantör / återförsäljare?

2. Om du jämför oss med konkurrenterna, hur mycket bättre är vi?


3. Bedöm följande aspekter med hur bra vi motsvarar dina behov:
a) Produktinformation via hemsidan
b) Produktkvalitet (livslängd)
c) Produktkvalitet (resultat/nytta)
c) Kundservice
d) Leveranstider
e) Reklamationsärenden
etc..

4. Anser du att vårat sortiment motsvarar dina samtliga behov?
Komplettera gärna ditt svar med andra önskemål här:


5. Om du fick välja en drömask, hur skulle denna se ut?
Svar:


6. I vilken ordning skulle du föredra följande betalsätt?
a) VISA/Betalkort
b) Faktura förskott
c) Faktura efterskott
d) Postförskott
e) Internetbank
f) Annat
etc...

osv..

Anledningen till skala 1-6 är att man "tvingas" väga över på bra, eller dåligt. Annars lägger man sig ofta kring neutralt i mitten. ;-)

SV: kundförfrågan hjälp. 21 mar 2009 18:41 #24825

Man tackar för feedbacken.

Får ursäkta för alla stavfelen och särskrivningarna, var en hastigt version

Deji du hade många fina synpunkter där.

Att få fram så mycket information som möjligt är ju av största vikt.

Kommer att använda formuläret i många år framåt (planerat) för att få en hållbar statistik vad man fått förbättrat.

Jag skall fundera på lite mera frågor ennu sen kan jag posta en ny version.

Mvh
Fredrik

Välj kommun från listan