Hur undvika att våra mail hamna i spamfilter?

822
48
Vi har strul med vår mail och att de hamnar i spamfilter. Vi jobbar en del från utlandet så kanske det påverkar?
Det gäller alltså inte vårt nyhetsbrev utan vår företagsmejl.

Har ni några tips hur man kan undvika detta?
17
Det bästa är väl att hamna på alla "whitelists", alltså att användarna som får mailen trycker på "Not spam" (Gmail) hos deras leverantörer. Men det är ju svårt om man inte upptäcker att man fått ett mail... En uppmaning på första sidan?
157
1
Hej! Det är mer komplicerat än lättare att lösa. likaväl som det kan finnas en mängd olika orsaker. Det kan ha att göra med hur ni väljer skicka era mail samtidigt som det kan bero på vilken server ni skickar era mail ifrån. Vidare är det känt att just de allmäna servrsrna (gmail, hotmail etc.) använder sig av olika system för att skydda mot just spam. Men det behövs mer info än den du angivit. du kan kontakta mig så kan vi diskutera saken. eventuellt kanske jag kan lösa vissa av era problem mot fakturering. men messa mig så kanske jag kan ge en hint om vad det kan vara för nåt som stoppar er....
Med vänlig hälsning Carl Jonas Följ mig på Twitter http://www.twitter.com/carl_jonas www.carljonas.se - Blogg om företagande www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd Webbutvecklare, entreprenör och bloggare
822
48
Tack för era svar! [quote="Sol" post=42573]Det bästa är väl att hamna på alla "whitelists", alltså att användarna som får mailen trycker på "Not spam" (Gmail) hos deras leverantörer. Men det är ju svårt om man inte upptäcker att man fått ett mail...[/quote] Ja det är lite svårt. En del jag mejlar borde svara men hör inte av sig. Efter en påminnelse eller nytt försök så kan det komma fram och söker de så hittas vi i spamkorgen. Jag skickar ett PM till dig Carl Jonas.
2066
2
Kolla IP-adressen ni mailar från hos http://www.commtouch.com/check-ip-reputation och http://www.spamhaus.org/lookup.lasso till att börja med.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
822
48
Tack för tipset men sitter oftast på olika ställen och jobbar. Kan ju dock vara att olika länders IP har större spam-poäng. Läste att spamfilter lägger ihop olika faktorer och blir det för höga poäng så fastnar mejlet i filtret. Carl Jonas har lovat hjälpa till så hittar vi en lösning så postar jag här hur vi gjorde ifall fler har samma problem.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.