Starta
Driva & Utveckla
Marknadsföring
Ekonomi
Mer
Välkommen, Gäst
E-post: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE: Framtiden för callcenter/telefonpassning?

Framtiden för callcenter/telefonpassning? 29 jun 2012 11:04 #44324

Hej, ny här och måste säga att det är ett fantastiskt forum med väldigt trevlig stämning! Kommer nog spendera en hel del tid här helt klart!
Skulle vilja få lite input vad ni tror om framtiden för att ha ett callcenter i Sverige. (bortse från uppstart osv, detta gäller ett existerande, redan up and running) Tänker främst på callcenter i form av inkommande samtal, dvs telefonpassning och växelfunktion. (inte utgående säljande telemarketing)
Visst har mycket lagts upp till Baltikum, Indien mfl.. men här i Sverige erbjuds en högre kvalitet etc.

Vad tror ni? Företag outsourcar väl sina telefunktioner mer och mer, eller är det inte växande?

Tack så mycket på förhand!

Re: Framtiden för callcenter/telefonpassning? 09 jul 2012 12:44 #44411

Hej. Jag heter Jocke Ekroth och jobbar som marknadsstrateg på Loxysoft. Vi anser att branschen ständigt har plats för duktiga aktörer. När det gäller telemarketing känns det som att marknaden håller på att sätta sig. De bästa klarar sig utmärkt och de oseriösa faller ifrån vilket är bra för branschen som helhet. Vi jobbar hårt för att effektivisera säljprocesserna men samtidigt propagerar vi hårt för ett mer ansvarsfullt säljande. Ingen vinner på att oseriösa aktörer agerar där ute. Nöjda slutkunder måste vara målet. Do good shit! Det är så vi vill agera mot våra samarbetspartners. Vi vill skapa win-win situationer i våra relationer och vi vill att våra kunder resonerar likadant.

När det gäller marknaden för telefonpassning (inbound) så tror vi det finns mycket kvar att göra i Sverige. Den som kan definiera sin tjänst tillräckligt väl för att få uppdragsgivare att förstå vad just de kommer att tjäna på ert samarbete, den kommer att klara sig mycket bra. Du nämner själv kvalitet och det är där framtiden finns. De som skall konkurrera på den här marknaden måste göra det med kvalitet och genom att överträffa sina kunders förväntningar.

På vår hemsida www.loxysoft.se kan du hitta mer information. Du är även välkommen att gå med i vår Facebookgrupp där vi interagerar med en del av våra kunder och samarbetspartners. www.facebook.com/loxysoft Här informerar vi om branschen och tipsar om ny teknik och metoder att effektivisera verksamheten.

Lycka till och glöm inte att ...
Do good shit!
Jocke Ekroth
Marknadsstrateg
www.loxysoft.se

Välj kommun från listan