Prissättning när man utför uppdrag åt företag

The fisherman
Hej!

Jag driver en städfirma sedan några år tillbaka och satsar mycket på kvalité och personligt service. Nu har vi fått in en förfrågan från en större hyresvärd som gillade vad han såg vid en flyttstädning utfört åt en kund och vill inleda samarbete med oss. De vill ha en samarbetspartner som ställer upp när de har behövs typ efter renoveringar, reparationer m.m.

Jag gav ett prisförslag på 400kr/timme och person inkl moms. Jag tänkte att timpriset skulle täcka lagstadgade avgifter, material, milersättning m.m

Han tackade ja utan tvekan men jag undrar om jag inte satt ett lite för lågt pris? Tanken var att de kanske har många uppdrag á många timmar men när jag fick de första beställningarna har han lagt 1 timme för några små lägenheter och 2 timmar på några större.
Nackdelen är att dessa uppdrag inte ligger där vi finns utan ca 10mil fram och tillbaka...så om jag skickar två pers för typ två timmar lönar sig inte...med tanke på resan och den förlorade arbetstiden...

Vad tror ni?

Någon som fakturerar större aktörer och kan ge lite tips?

Tacksam för svar!
18
2
Spontant känns det som om du behöver ett avtal med kunden som behandlar tex avstånd och reseersättning. Så blir det upp till kunden att försöka lägga lite mer timmar på samma ort om han nu betalat reseersättning för att få dit er.
The Fisherman
Tack för ditt svar! Kunden är alltså hyresvärden inte någon privatperson. Klart går ju att lägga på någon extra timme så blir det jämt men vill inte heller ha något avtal så att man blir bunden utan de bara skickar beställningsunderlag och man tackar ja eller nej. Min fundering var mer om priset inte känns lite lågt? För privatpersoner brukar vi ta ca 500kr per timme om inte mer men det är också väldigt högt kvalité på jobbet...sen är ju lite rut också.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.