Starta
Driva & Utveckla
Marknadsföring
Ekonomi
Mer

Att starta och driva tillväxtföretag

Dela artikeln
torsdag, 15 april 2010 0

Det finns gott om erfarenhet när det gäller att bygga upp expansiva och livskraftiga företag. För riskkapitalister runt om i världen är det en del av den vardagliga sysslan.

Som väl är ökar också insikten hos politiker och andra människor som kan påverka hela – eller delar av – samhällsstrukturen om att det är nödvändigt med nyföretagande.

Man börjar också förstå att det ännu så länge bäst kända sättet att skapa nya företag är att göra det möjligt för enskilda människor att bygga sina egna företag.

Det som är svårast när det gäller att leda ett företag är inte att förvalta existerande resurser på ett effektivt och lönsamt sätt. Det största problemet är att se till att de existerande resurserna också besitter inre utvecklingskraft – att de förmår upptäcka och anpassa sig till förändrade förutsättningar.

Den här skriften, som sammanställts av civilekonom Peter Tovman, Peter Tovman AB, och projektgruppen för CONNECT Sverige, ger några praktiska råd om att starta och driva företag. Det är vår förhoppning att skriften ska bli till hjälp för både blivande och redan etablerade företagare.

Välj kommun från listan