SPCS administration 500

15
Tjenare allihopa, för ett tag sen så skaffade jag SPCS administration 500 och börjar få kläm på det hela nu :roll: men de är en liten grej som jag är osäker på om det går rätt och om jag gör det rätt och det är hur fasiken går man tillväga för att göra en faktura, jag vet alltså inte riktigt om jag gör rätt..



Så om nån är villig och kan beskriva lite kort hur man går till väga steg för steg..



Det jag kan börja med är att i början får man ju fylla i kunden, kundnr osv. sedan själva specifikationen vad fakturan innehåller t.ex. kan man skriva dit 1 banan, 2 äpplen osv å artikelnummer, pris å hela faderullan..

Men sen då? när man har fyllt i dem uppgifterna?



alltså var ska man klicka/göra sen? de finns ju ett par bockar där nere(Faktura, makulerad, bokförd osv.) som man kan bocka i, ska man bocka i nån av dom? hur beter jag mig nu? :mrgreen:
206
När du fyllt i alla uppgifterna går du upp på utskrift och skriver ut fakturan, antingen genom direktutskrift (du skriver enbart ut den fakturan) eller fakturor (där du kan välja alla fakturor av samma slag) när du gjort det kryssas utskrivet faktura i automatiskt. [br] [br]Du kan sedan välja att skriva ut en fakturajournal med automatisk överföring till bokföringen, då fylls journal och bokförd i automatiskt, fakturorna går inte att ändra på efter journalen är utskriven.
Skatteverket Tel: 0771-567 567

www.kontrollerabokforing.se

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.