Vi vill ha nöjda kunder och vi måste vara villiga att ge god service. När du ger av det goda så blir du alltid kompenserad på ett eller annat sätt. Jag blev för ett par månader sedan kontaktad av en man in Indien som desperat ville jobba med att förändra sitt liv men han hade inga pengar.

Nästan med detsamma dök en tanke upp om att jag skulle ge honom ett betydligt lägre pris eftersom hand bodde i Indien där levnadsstandarden är betydligt lägre än i Skandinavien. Men jag sansade mig och insåg att jag istället för att borra hans brunn kunde lära honom att borra sin egen.

Jag gav honom några coaching sessioner där vi jobbade med att bli klar över vad det var han verkligen ville och la upp en plan för hur han skulle kunna nå dit. Genom att stimulera en dröm och bli mer tydlig över vad han ville hittade han mer av potentialen inom sig och började växa som människa på helt nya sätt. Han blev helt enkelt mer av sig själv istället för att bli beroende av mig som coach.

Idag är denna man författare som säljer böcker över hela världen. Det vi jobbade med gjorde att han genom sin enorma vilja att förändra sitt liv tog tag i och vågade satsa på något som låg långt utanför hans komfortzon.

Att alltid ge människor ett billigare pris är inte alltid det bästa. Ibland är det bättre att ha integritet och faktiskt låta en människa växa och hitta resurserna inom sig själva för att de verkligen vill något. Då botar vi sjukdomen många lider av där vi alltid förväntar att få saker och ting gratis. Anledningen till detta är att vi inte helt ser värdet i något och många gånger ser vi inte det värde vi bär på inom oss själva. Då har vi ofta svårt att ta fram kunskapen och potentialen inom oss som gör att vi vågar ta oss råd till något.

Det du ger är det du får och vill du inte ge något för det du får uppstår snart en obalans. Ingen kan bara ge och ingen kan bara få. Våra naturliga lagar fungerar inte på så sätt och det är dem vi måste anpassa oss efter för att få igång flödet.

En del människor avstår utbildningar för att de inte får dem betalda men hade driven, viljan och önskan funnits där hade de funnit vägar att gå den ändå. Vi behöver därmed kunna ha lite is i magen och låta människor växa för att hitta sin inre potential.

Hungriga kunder är på jakt efter något och du måste ställa dig mitt i skottlinjen. De blir dessutom hungriga när du kan visa dem att de måste växa för att få tag på vad de verkligen vill ha. Framförallt när de får lära att de kan göra det här alldeles själva.

”Givers gain” är något vi alla kan lära mer av. Vi är unika och vi kan alla göra något bra – dock är det vårt eget ansvar att hitta vad vi kan göra för våra klienter och samtidigt ha kul. När du har kul drar du till dig de hungriga kunderna för de märker att det du gör är bra. Din attityd är viktig och en god attityd ger en bra business.

Del 4 av de hungriga kunderna - din attityd

Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.
0 kommentarer
Du måste logga in för att skriva en kommentar. för att registrera dig som medlem.