Starta
Driva & Utveckla
Marknadsföring
Ekonomi
Mer
Välkommen, Gäst
E-post: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE: Strategi för att utveckla företaget smart

Strategi för att utveckla företaget smart 02 feb 2013 22:56 #45930

Tänkte kolla och gärna höra några åsikter och förslag på en tanke som har dykt upp i mitt huvud.

Jag driver idag ett företag som det rullar på bra för, vårat fokus område är personlig träning online och sedan har vi även försäljning av kosttillskott. Vi säljer ofta kosttillskott till våra klienter men inte många andra bortom våra klienter.

Detta beror på att vi har fokuserat hemsidan helt på personlig träning online och kostillskotten ligger under en flik "butik" i menyn och sedan kommer man till kosttillskotten m.m. det blir lite som att gå in på ett gym och så står det en hylla med kosttillskott i ett hörn.

Nu tänker jag om det skulle vara bra strategiskt och vinstmässigt att öppna en helt ny butik som blir en 100% e-butik med minimaliskt med text utan nästan bara produkter och fokusera helt på kosttillskotten där. Då blir det lite som att via den butiken kommer kunden in i ett varuhus av kosttillskott och vet direkt vart han/hon har kommit och vad hon söker istället för att kunden är ute efter kosttillskott, kommer till vår nuvarande sida och ser mest bara personlig träning och information om den tjänsten.

Vi vill ju självklart inte heller expandera vår butik och kosttillskott för mycket i det nuvarande företaget då det skulle förstöra affärsidén och vårt varumärke som trotsallt är personlig träning på internet.

Kan det vara en klok idé att separera dessa två "tjänster" dvs en sida där vi fokuserar helt på 100% pt online sedan en helt annan sida med ett annat namn dvs ett annat företag som är 100% kosttillskott och endast länka från våran nuvarande sida till den kommande sidan isåfall..?

Någon som har några förslag med för och nackdelar med detta? Eller andra alternativ..?

Re: Strategi för att utveckla företaget smart 13 apr 2013 14:52 #46714

Rent spontant skulle jag försöka att bygga på det du redan har, dvs. ett varumärke.

Det går alltid att lösa layouten på ett sätt som fungerar för "båda verksamheterna" samtidigt.

Om du skulle kunna skicka adressen i ett PM så kan jag ta en koll och ge ett mer konkret svar.
Moderatorer: Patrik Nilsson, Imre Randin

Välj kommun från listan