av Redaktionen
Redaktionen
Författare på Foretagande.se
46 foruminlägg
1193 artiklar

Genom att använda gratistjänsten Google Places gör du det enklare för potentiella kunder att hitta ditt företag när dom söker efter dina tjänster/produkter i ditt lokala område. Google kan t.ex. hjälpa kunder att via deras kartor visa hur en kund ska kunna ta sig till dig och på ett snyggt och enkelt sätt visa dina öppettider och kontaktuppgifter. Det är allt fler som använder mobila enheter när dom ska hitta till en plats. Google Places kan hjälpa dina vilsna kunder att hitta till dig via t.ex. Google Maps som är knuten till tjänsten.

 

Har du en populär tjänst/produkt kan även nöjda kunder skriva positiva recensioner om dig som andra kan läsa. Dock bör man även tänka på den negativa aspekten från missnöjda kunder. Men förhoppningsvis erbjuder du något så pass bra, att du inte behöver tänka på det.

Dessutom har det även visat sig att Google kan ge dig goda placeringar i serpen om Google anser att din tjänst/produkt stämmer överens med vad en person söker, när det kommer till ditt företagsutbud inom området du verkar i. En placering på första sidan på en relevant sökterm kan göra underverk när det kommer till att få in nya potentiella kunder.

Gör det gratis med Google Places

Det går relativt enkelt och snabbt att ordna Google Places. Du behöver bara följa stegen nedan för att dina kunder enklare ska kunna hitta dig på Google.

Steg 1: Registrera dina uppgifter på www.google.com/places
Steg 2: Verifiera dina uppgifter genom telefon eller vykort
Steg 3: Fixa till din företagspresentation med t.ex. bilder och öppettider
Steg 4: Klart!

Du behöver inte ens en hemsida

Har du i dagsläget ingen hemsida, så spelar det faktiskt ingen större roll. Det går bra att registrera sitt företag och använda tjänsten som en portal för internetbesökare. Det enda som krävs är att företaget har en fysisk företagsadress dit post kan skickas för verifikation.

Så det finns egentligen ingen orsak till att inte testa Google Places redan idag. Det går bra att korrigera och lägga till uppgifter om företaget och hemsida vid ett senare tillfälle. 

Optimera Google Places för nya och befintliga kunder

Se till att ha uppdaterade öppettider och adressuppgifter på Google Places. Lägg gärna till bilder och eventuella filmer på sidan för att stärka attraktiviteten på sidan och ditt utbud. Du kan lägga till information om t.ex. vilka märken du säljer, vilka områden du servar, vart man kan parkera och eventuella rabattkampanjer som du kan erbjuda kunden om dom besöker dig redan idag.

Taggar:

Visa kommentarer 0
Du måste registrera dig som medlem för att skriva en kommentar.. för att registrera dig som medlem.