Prissättning av designprodukt - Mot konsument och företag

1
Hej!

Jag har designat en produkt som lanseras i vår, det är en väldigt enkel produkt som kommer säljas bl.a. direkt till företag som en profil och giveawayprodukt men även i designbutiker. Nu klurar jag på prissättningen som jag har svårt att få ihop.

Produkten kommer säljas från:
- Butiker direkt till konsument, där kommer priset vara ca 75 kr (ink moms)
- Återförsäljare av profilprodukter direkt till företag, som köper mellan 500 st och uppåt 5000 st
- Jag kommer själv sälja direkt till företag, som vill köpa större volymer samt skulle jag även vilja sälja direkt till konsument via hemsida.

Nu är frågan hur man får ihop prissättningen mot alla parter så man inte gör något generalfel.  :vissla

Det finns blivande återförsäljare av min produkt som endast köper när de får en beställning av sina kunder, dessa vill ha en marginal på 35%.

Webbutiker som köper in för eget lager vill ha mellan 2,5-4 ggr marginal på deras inköpspris, beroende på volym m.m.

Sedan har vi ju kunderna som köper direkt från mig! Min fråga är först och främst om det finns några generella rabatt% som man som produktägare ger till sina ÅF, storvolymskunder o.s.v. Förstår att det är från fall till fall men bara om jag kunde utgå från något..?

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.