Vi som jobbat inom försäljning länge har sett ett tydligt skifte i hur personal, kunder och uppdragsgivare beter sig genom åren. Som säljare och bolag så måste vi idag ligga steget före och vara smartare och mer innovativa i allt vi gör. Man behöver förstå sina kunder och sin målgrupp på ett större djup än någonsin tidigare.

Förr i tiden så räckte det att jobba hårt för att få bra försäljning. Idag så måste man jobba både smart och hårt. Det räcker inte längre att jobba hårt för att få ett bra resultat.

Full kontroll för första gången

Med den nya tekniken så har vi en enorm fördel som vi saknat förut. Med molnbaserad försäljning så skapar vi oss enorma fördelar mot den gamla typen av säljstöd. Med rätt säljstöd så har man tillgång till allt direkt när man behöver det.

Inom telefonförsäljning så kommer ett stort skifte att ske. Tidigare så har varje callcenter själva valt vilken dialer/säljstöd/crm de ansett varit bäst och tecknat avtal med dem.

I framtiden så kommer uppdragsgivaren att centralisera sin försäljning. Uppdragsgivaren väljer säljstöd och fördelar ut användare till säljbolag över hela världen.
Med dagens teknik med helt molnbaserade säljstöd så ger det en betydligt bättre kontroll på kostnader, intäkter och kvalitet.

Tänk er att ni vill sälja er produkt via telemarketing och kan anlita callcenters över hela världen där alla arbetar i samma verktyg, ni kan lyssna live när ni vill, följa försäljningen i realtid och säkerställa att försäljningen sker enligt era kvalitetskrav närhelst ni önskar.

Tiden för att ladda upp filer på FTP. Att säljbolagen ringer i panik för att adressmaterialet är slut eller att man behöver be säljbolaget att skicka en specifik ljudfil är förbi.

Försäljningschefer och uppdragsgivare använd tekniken och ta kontroll över er försäljning nu. Tiden är kommen.

Välkommen till Telemarketing 2.0

Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.
0 kommentarer
Du måste logga in för att skriva en kommentar. för att registrera dig som medlem.