av Timmi Jofur
Timmi Jofur
2 följer
2 följare
1 foruminlägg
11 artiklar

Många företag skulle må mycket bättre, sälja betydligt mer och tjäna mycket mer pengar om en eld, en passion genomsyrade hela organisationen. Att brinna för sin produkt och sitt företag är varje entreprenörs skyldighet. Det smittar även av sig i kulturen som genomsyrar hela bolaget. Hela vägen från grundarna till lagerpersonalen. Alla ska stå bakom sin produkt med en brinnande passion.

 

Jag får ofta höra från företag som vill sälja sina produkter. ”Jag vill inte pusha på kunden mina produkter”.

Det är synd att många företag har produkter de själva inte tror på. Jag tror ändå att när produkten skapades eller när bolaget grundades så fanns det en eld en brinnande passion i grundarna som någonstans svalnat, sakta minskat eller utvattnats genom åren.

Att sälja med passion, en brinnande glöd och stå bakom sin produkt till etthundra procent är en viktig nyckel till framgångsrik försäljning.

Tvekar du så tvekar kunden

Det finns ingen som vill köpa en produkt eller en tjänst av en säljare som tvekar på att den är perfekt för kunden. Att lösningen man säljer kommer att fylla kundens behov och hjälpa kunden med problemen den har. Det är trots allt det vi alla säljer, en lösning på ett problem som kunden har.

Min största styrka som säljare genom åren är att jag sålt med en brinnande glöd och passion för min produkt. Jag har vetat precis allt som kunden behöver veta för att vilja köpa produkten och haft ett brinnande motargument mot var och en av kundens invändningar. En bra produkt eller tjänst och en brinnande säljare får de mest hårdhudade kunder att slå till.

Produkten är som den är. Eftersom kunden visat intresse, han har gett köpsignaler på något sätt så är produkten perfekt för kunden. 

Säljteknik i all ära men det är din övertygelse och passion som avgör.

Visa kommentarer 0
Du måste registrera dig som medlem för att skriva en kommentar.. för att registrera dig som medlem.