Några funderingar jag fick igår kväll..

13
1
Kunde inte riktigt somna igår kväll,så tankarna tog överhand ett par timmar  *gäsp*:roll:

Tankarna handlar väl lite till att göra till en affärsideé ...

1) Man tar och gör en hemsida åt ett företag som endast har butik att gå till.
Dom har en hemsida, men inget man kan handlar ur... och inget om vad dom har för sortiment.

Mitt problem med den är lite runt, hur anntagligen företaget kommer ställa sig runt nerpackning av varor som blir sålda + ut skick.
Skulle tror att dom har en del pengarn i bakfickan om dom bara vill sattsa på ideén...

2) Att bli återförsäljare åt olika företag, sammlat på 1 webbutik = stort utbud.

Men vad ska man ta ut för pris på det?.. eller "lön" kanske är bättre ord?
Hörde mig för med 1 företag igår som endast finns på nätet.. dom ger mig 15% per ut taget packet... endast packetet, inte på frakten eller nått annat.
Så säljer jag för 100 kr så får jag 15kr...

Eller kanske man ska be om ex 15% på dagskassan man får in åt dom?

3) Göra en träff plats, liknade lunarstorm, familjeliv.... fast som skulle locka båda olika målgrupper..

funderar på vad som krävs av en vanlig "svensson" attgör en sån sida, och får man ut nån vinst på det i slut änden??

4) Man löser problem åt företag...

Dom berättar nått dom funderar kring, vet inte hur dom ska lösa det.
Kanske gäller att starta en webbutik, formulera en idé, få tips på hur dom ska nå ut till fler kunder??...

Nått i den tankegången....



Det blev en del tankar igår.. detta bara en del av dom...
Nån som vill ge syn punker på dessa??
~olzzon~

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.