Tips på namn till en liten idé

85
Jag håller på med en liten idé som går ut på att lägga upp några kvalitetsböcker (som jag har rättigheter till) i form av e-böcker på en internetsida och tjäna på reklam. Har ni några tips på namn till sidan? :nicka
Själv funderar jag på brabok.se, gladbok.se, gratisbok.se med mera men tänkte att det kan vara bra att få lite feedback.

Är det någon som har en minsta aning om vad man kan tjäna på den här typen av idé?
1616
4
Har du rättigheter att göra dem som e-böcker? Egenproducerat? [br]Om det inte är du som skrivit böckerna; hur fungerar detta ihop med liknande exempelvis biblioteksutlåning för mätbar statistik med www.svff.se - Sveriges författarfond. [br][br]Synd att Freebook.se var upptagen det var det första som dök upp.[br][br] :OMG[br][br]Vad du tjänar beror sig på hur bra du är som annonsförsäljare och om du har ett bra publiceringsverktyg för annonser. Kan detta dessutom leverera mätbara resultat så som statistik timmar, antal klick, övrig besöksstatistik etc etc till annonskunderna så har du ett extra mervärde att erbjuda annonsörerna. [br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!
205
1
Har inte kollat om någon av dessa är ledig, det får du göra själv om du gillar dem  ;)[br]netbook.se[br]book.net[br]webbook.se[br]webbok.se[br]nätbok.se[br]nätböcker.se[br]onlinebok.se[br]onlineböcker.se[br]böckeronline.se[br]bokonline.se[br][br]Om du tänker använda idn-domäner (med åäö i), försök få domänen utan prickar också, då det inte är så allmänt känt att åäö funkar i webbadresser.
1616
4
[quote](med åäö i), [/quote][br][br]Även "i"?  :OMG
Må väl!
205
1
Göteborgare och den slags humor ni idkar...vad säger man?  :roll:[br]Är det genetiskt måntro?  :P
1616
4
[quote author=N.N. link=topic=3091.msg13802#msg13802 date=1193791738][br]Är det genetiskt måntro?  :P[br][/quote][br][br]För att ligga i tiden är det nog geni-etiskt  :vissla
Må väl!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.