Hjälp mig!

20
Hej på er allihop och god jul lite så här i förskott!

Hade en tråd här för några veckor sedan och fick otroligt fina svar och jag tog till mig väldigt mycket. Där beskrev jag hur jag ämnade prova mina vingar som skribent, frilans. Jag har nu varit i kontakt med flera potentiella kunder och intresset har varit varierande men jag ger mig inte och känner nog att det mycket väl kan ordna sig till slut. Funderar, efter ett tips här, på att läsa på Poppius till hösten.

Men, min förvirrade hjärna får dock ingen ro för det. Skrivandet jag nämner ovan kommer ju bara att vara en bisyssla för det höga nöjets skull. Jag måste ju komma på vad jag ska göra! Det jag vet är att jag vill driva eget och att jag vill jobba mycket! Jobba dag och/eller natt, var och när som helst. Jag tror stenhårt på mig själv men vet inte vad jag ska starta för verksamhet.

Därför skriver jag nedan några nyckelord om mig själv och hoppas på att någon upplyst människa här på företagande.se kan lista ut vad det är för firma jag borde driva.

-28 år
-Civilekonom, företagsekonomi
-Ett par års bankerfarenhet
-Stort idrottsintresse i allmänhet. Golf och fotboll i synnerhet.
-Har mina bästa egenskaper i kontakten med andra människor
-Tävlingsinriktad
-Reser gärna i jobbet
-Talar gärna inför grupp
-Tycker om att sälja och att göra affärer

Blev lite som en kontaktannons...  ;D Men kanske kan någon se vad jag borde göra. Den som lyckas skickar jag gladeligen en trisslott och ett stort tack så mycket!

Tack på förhand,

Marcus Persson
193
Roligt att du grunnat på mitt tips att kanske gå Poppius till hösten! Mycket lärorikt, och bara för att man går där så måste man inte sikta på att skriva för en av de största tidningarna![br][br]Såg förresten Kristin Kaspersen gå där innan hon började jobba i teve...[br][br]Kanske personaltidningsredaktör? Det är en utmaning, tro mig! Så mycket går att göra med information som går till personalen, den som resulterar i pressreleaser brukar företag satsa mer på. Det går att bygga en snygg och läsvärd tidning även med ganska knappa resurser. Kanske din nuvarande chef kan stötta dig i att få jobba med andra saker?[br][br]Annars kan du ju försöka göra artiklar och söka projektanställningar så att du kommer igång att skriva - OCH kan visa meritet på det![br][br]Lycka till!
190
Funderat på att bli säljkonsult? Dvs säljare, men frilansande, och hjälpa företag med allt från ren konkret försäljning till att utforma presentationsmaterial och coacha andra säljare? Då får du också användning för dina skickligheter i att skriva.
2360
37
Tidningen Vagabond.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
640
5
Hej! [br][br]Ja håller med Wooster till 100 %. Det står säljkonsult som yrke om man läser mellan raderna i din presentation :D.[br][br]MVH[br][br]R[br][br]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.