Starta budbils firma

8
hejsan allesammans! 🙂

Jag har bara ett par frågor som jag ej kan hitta svar på nånstans som jag tänkte att nån av er kanske kunde veta 🙂

För att starta behöver man nåt särskild tillstånd ? Vilket isåfall och vad krävs för att få det ?

Jag hoppas att nån iallafall kan svara på detta så jag kan fortsätta till nästa steg 🙂

MVH Jonas
12
Företagsgiuden är ett bra första steg för dig tror jag:[br][br]http://www.nutek.se/sb/d/989[br][br]Lycka till[br][br]David (aaka.se)
720
Du behöver ett trafiktillstånd som utfärdas av länsstyrelsen.[br][br]För att få det måste du uppfylla en hel del krav som att ex ha 100.000 i tillgångar om det bara är en bil du ska ha, annars tillkommer ytterligare 50.000 för varje bil.[br][br]Du måste ha ett yrkeskunnande som bevisas endera genom att genomgå en utbildning och klara ett prov efter det, eller genom att visa på att du redan har kunskaperna från andra utbildningar och alltså bara skariva provet alt få betygen validerade, eller att u helt enkelt haft ett sådant jobb under flera år som visar på in yrkeskunskap. Tänk då på att det inte är att köra bil det handlar om utan också att riva företaget dvs planering, leding och ansvar.[br][br]Sedan får du naturligtvis inte heller vara försatt i konkurs eller vara restförd för några skatter eller avgifter till staten.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.