Trädgårdsskötsel

3
Jag är ganska sugen på att starta upp eget inför vintern eller eventuellt nästa sommar då det krävs lite planering tror jag.

Jag skulle vilja starta upp inom kategorin trädgårdsskötsel. Tack vare avdraget för hushållsnära tjänster borde det finnas en viss marknad bland privat personer.

Det som går att erbjuda är ju beskäring av frukträd, gräsklippning, rensning, göra iordning i trädgården allmänt. Frågan är dock vad en helt vanlig svensson är beredd att betala för detta. Det bästa för mig hade j uvarit att sätta upp ett återkommande schema hos kunden. Dock har jag svårt att se att en helt vanlig svensson vill betala för tex gräsklippning 2 ggr/vecka i flera månader.

Så jag skulle vilja höra lite tankar och reflektioner ifrån er.
1616
4
Det kan mycket väl lyckas bra om du utökar erbjudandet även till företag inom handräckning. En tidigare kund till mig drog igång 2005 verksamhet inom just detta område och omsatte redan första halvåret över 300.000 kr vilket borde ses som en bra start.[br]Men självklart har lokalisering och efterfrågan stor betydelse.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!
3
Jo, jag har väl funderat på att vända mig till företag som har ett yttre underhåll att sköta och kolla om de då är intresserade av att lägga ut det på mitt eventuella företag. Detta är väl igentligen det som borde vara grunden för en sådan kund är ju en återkommande kund.[br][br]Eventuellt kanske även kommuner under högsäsong är intresserade av hyra in extra hjälp med viss skötsel.
450
Tänker du investera i lite maskiner så är jag duktig inom området. Skicka ett pm vad du behöver så får du lite tips.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.