Investeringsföretag inom fest

58
Hej jag har fått in tankarna på att starta ett företag som köper/investerar i företag som håller på med t.ex. bar,catering,fest comunity, festfixare vad tror ni skulle det gå. Hur mycket pengar kan det behövas ? 🙂
Kontorsteknik - Stockholms leverantör av kontorsmaterial, kontorsmaskiner och kassasystem med så väl service av maskinerna och installation
22
Beror väl på hur mycket du vill investera, du lär ju behöva betala så pass mycket att du gör en bra vinst.
Entreprenör på tillväxt..!
2066
2
Beror helt på vad du tänkter göra, eller vilket företag du vill köpa :)[br]Vill du köpa företag för att själv driva dem, eller bara bidra med pengar och vara passiv delägare för att sedan sälja med vinst?
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
58
Nog både och skulle jag villja men man måste väl välja ett spår ? :P Skulle villja köpa in mig i företag som jag ser potetenial i :) någon som har erfarenhet om det är lätt att låna pengar från banken om man är sådant bolag ?
Kontorsteknik - Stockholms leverantör av kontorsmaterial, kontorsmaskiner och kassasystem med så väl service av maskinerna och installation
190
Vad menar du med "lätt"?[br][br]Det är lätt att låna pengar från banken om de tror på idén, ofta är det svårt att få dem att tro...[br][br]Har du erfarenhet av branschen, visat att du kan driva företag, har rimliga föreställningar om affärsidéens potential och dessutom håvar upp en slant själv (30% - 40% åtminstone) så blir nog banken övertygad. Annars kan det bli svårt, men man skall aldrig säga aldrig.[br][br]Alla som lånar ut pengar vill ju ha någon form av säkerhet också - därför är det lättare att övertyga banken att låna ut pengar till saker som de i värsta fall kan sälja (till exempel fastigheter, fordon) än att de bara skall låna ut till startkapital.
58
Menade att det är lättare och svårare att få låna pengar inom olika branscher så undrade vad banker anser om investmentföretag :)
Kontorsteknik - Stockholms leverantör av kontorsmaterial, kontorsmaskiner och kassasystem med så väl service av maskinerna och installation

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.