Mc-butik

2
hejsan!



Vill börja med att säga att de vart ett trevligt forum man hamnat i...



sen till min tanke:



har tänkt på att starta en exslusiv mc-affär/galleria i centrala gbg, där jag ska sälja attraktiva, gärna lite speciella/stylade sport-MCn som jag då importerar från europa... pratar då om begangnade MCn.



Eftersom man har ett stort MC- intresse så har man kollat mkt på utlänska MC-annonssidor där man hittar bra fynd.



För och nackdelar finns och även en stor risk p.g.a att man betalar en hög hyra!



Vill gärna ha lite synpunkter om hur et kan gå.. kanske lite svårt att ge eftersom allt hänger på inköpspriset kontra försäljningspriset vilket säkert många inte är insatta i. Men alla svar upskattas ;)



Vill bara påpeka att det här endast är en tanke och är inget jag planerar, är bara 19 och har inte så stort kapital som det skulle krävas, men jag tror ganska hårt på att jag skulle kunna få ihop det.. vad säger ni?



Tack!

mvh
88
Det är en intressant affärsidé måste jag säga. [br] [br]Du kan komma undan med ett lån till starten om du har en gedigen kalkyl för hur det kan komma att gå under de första åren. Till detta bör läggas en affärsplan för att på ett tydligt och begripligt sätt berätta vad det är du tänkt dig. [br] [br]Titta på almi och nuteks hemsidor, där finns mer information om affärsplaner mm.
ww.kurslitteratur.se
www.digiart.se
2
Hej digiArt... [br] [br]Banklån är något jag funderat på! [br] [br]Fick idag reda på att det bolag som jag haft kontakt med ett tag, som säljer till 1/2 marknadspriset, var ett stort bluffbolag... [br] [br]Så marginalerna är inte lika goda längre.. och det är inte så lätt att hitta fynd i stora kvantiteter... Finns mkt prisvärda MCn i USA, men är det inte så att man måste betala 25% av inköpspris till tullen? Eller gäller det endast för privatköp? [br] [br]Så en B-plan (fortfarande bara tankar) är att man köper på sig några fynd och sedan gör något med dem.. Hade tänkt att man skall hitta någon motivlackerare som man kan göra affärer med och då få Speciella MCn som man då pga inköpspriset säljer för vanligt marknadspris eller lite över (mkt lite). [br] [br]det viktigaste är att dom ser attraktiva och speliella ut och det gör man då genom att man lackar dem + ev byta någon kåpa, fälgar eller liknande! [br] [br]mvh

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.