paraplyer - med reklam på

30
Hej allihopa,

Jag har nu en affärsidé som jag är väldigt villig att genomföra, men behöver lite "feedback" om vad andra tycker om den.

Planen är denna, nu när det regnar så mycket - vilket det kommer göra ett bra tag till - så ska mitt företag sälja billiga paraplyer med reklam på. Annonsörerna kan vara vilka som helst, bara de annonserar  ;D

Kundkretsen ska främst vara annonsörerna själva, kiosker, gallerior, "automater", köpcentrum, ja listan är nästan oändlig...

Vad tror ni om iden?
2360
37
Vid Liljeholmen i Stockholm fanns det redan ett par stycken vid modemässans lokaler som hade detta för ca 20 år sedan, finns de kvar kan du få inspiration där, men nått nytt är det inte. Kan man däremot skriva en rolig kort historia på ett paraply eller en målning så skulle det nog skapa intresse. Att ha en massa reklam på parapyet  (mot regn fr.) tror jag inte på.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
450
Kvantitet och låga priser... Men vad tror du man vill betala som kund?
30
Tanken är att det annonsörerna betalar och "produktionsavgiften" ska slå ut varandra, så att det man tjänar på är försäljning. Det blir inte mycket vinst per paraply, men säljer man mycket så blir det ju ändå en hel del. Ett paraply skulle kosta runt 20-40kr i affären. [br][br]Mycket bra idé Lars, det borde nog gå att ha både reklam och en rolig historia på paraplyerna. [br][br]*Reklamen kan minska produktionskostnaden rejält[br]*De roliga historierna o bilderna kan dra till sig bra med intresse. [br][br]Ett koncept som kan funka tycker jag, detta börjar bara se allt bättre ut.  :)[br][br]
2360
37
Ett koncept jag tror mer på då kvalitet och höga priser väldigt exklusivt. Jag såg något sådantoch tänkte att det skulle vara intressant att importera, men  hade händerna fulla med uppdrag, däremot skissade jag på ett paraply för 2 :bravo tänk alla singelträffar.  :LOOOL :LOOOL  :D. Det skulle vara 2 hantag på det inte ett stort paraply. När jag håller på gör en variant som kan fällas ner ännu längre som en regnbåge, men du behöver ett fönster då.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
2360
37
Jag har faktiskt ett jätteparaply i kolfilter, väldigt lått med ett mycket känt varumärke som passar mig som hand i hansken.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
1616
4
[quote author=lars arenander link=topic=4379.msg20789#msg20789 date=1223326031][br]Det skulle vara 2 hantag på det[/quote][br][br]Om man tänker ett steg längre så gör handtaget riktigt brett som en T-lift. Ofta när det regnar blåser det och då kan det vara trevligt att ha en lift under rumpan som ger en puff framåt! Blir extra trevligt om man är två på glid!  :D
Må väl!
2360
37
och är det snö behöver man inte ens gå utan bara glida iväg.  Jag föreslog när jag var med i uppfinnarföreningen en liknade sak där man saknar lift så att man skulle kunna använda som segel uppför och även som räddnings skynke i orange. Det skulle då kunna finnas trådar idag som man kunde navigera och hitta personer snabbare. Jag gick ur föreningen då man inte ville ta min uppfining som sedan blev Frankrikes bästa  råkade jag läsa en uppfinnartidning. Alla andra har jag vilande och en del är säkert förverkligade Uppfinnarföreningar sätter iaf igång knoppen på ett fantastiskt sätt. En annan länk här undra var man fick idéer. Gå med i någon och dröm dig bort med egna saker och förvekliga det bästa. Nu kommer ju drakarna till Sverige också så där kan det finnas något att hämta. Jag ska själv fundera om någon av mina kunde lämpa sig för dem.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.