sypunkter om min affärsidé och ev. affärspartner?

1
Hej
Jag har klurat på en idé ganska länge nu och jag tycker att den är bra men jag vågar inte genomföra den. Jag vill veta vad ni andra tycker om den och om det finns någon affärspartner.
Det är så att det går ut på att sälja reklam på släp kärror som jag hyr ut. Jag har tänkt att sälja reklam plats på släp kärror. Alltså det går ut på att företag får chansen att synas överallt där man kör med den. Priset för uthyrning av släp kärror kommer vara det billigaste i stan, jag kommer ju tjäna på reklam. Dom släp kärrorna som jag köper kommer vara på en plats som jag hyr och det kommer vara obemannat, alltså kunden kommer på nått sätt dit och betalar i nån automat, släpet låses upp och man får kvitto. Vad tycker ni låter det bra?
2066
2
Reklambiten låter som det skulle kunna fungera. Det där med obemannad låter som en inbjudan att få problem med skador, fel, kärror som inte återlämnas i tid osv.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
14
Flera bensinstationer hyr ut idag rätt förmånligt släpkärror och båt-trailers, så om du måste hyra tomten, betala för all teknik för att få det att fungera obemannat osv. så måste du få in ganska stora pengar i reklam för att det skall löna sig.[br][br]En annan idé kunde ju vara att söka samarbete med t.ex. större varuhus, möbelaffärer och byggmaterial-butiker.[br]Du erbjuder dem att ha dina släpkärror (med dina reklamer på), till deras förfogan att hyra ut till Deras kunder, dom får en liten procent av vinsten och du kommer betydligt enklare undan.?    :vissla
2360
31
Riga sprakade av fyrverkeri för en timma sedan och hela stan var packad, Nu så här på efterkälken är det Sveriges tur, Gott Nytt år. Till släpkärror utan tillsyn låter perfekt för tjuvar med flera.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
20
Ett danskt företag började med något liknande, Freetrailer tror jag att det hette.  Det var i alla fall gratis att "hyra" deras släp, jag tror dock att man fick erlägga en deposition på 500kr som man fick tillbaka om släpet returnerades på tid och utan skador. Jag tror att de inledde ett samarbete med IKEA. Kolla på https://www.freetrailer.dk/se[br][br]/Patrik

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.