Dags att ge sig in i hälsobranschen

6

Hej alla framgångsrika företagare & drömmare


Jag har hittat en tillverkare av ett speciellt örtte som jag planerar att ta in och lansera som en ny produkt. Jag ska resa dit nu i februari för mer information om produktion och ta hem prover som ska godkännas av livsmedelsverket.   

[hr]

Lite snabba fakta

Jag har hittat ett örtte från ett tredjepartsland vilket medför goda förmåner då det gäller import. Örtteet sägs ha en ”Läkande effekt” och enligt bekanta som använder detta örtte är frustrationen hög för det går inte att beställa hem till Sverige på något sätt.

Affärsiden är att börja ta hem det här örtteet och skapa en ny förpackning och sälja det som ett ”hälsolivsmedel” till hälsobutiker och näthandlare.

[hr]


Någon som har tagit fram en liknande produkt?

Vad bör man tänka på när det gäller att få till den rätta förpackningen?
(Design, storlek mm.)

Erfarenheter att jobba som grossist återförsäljare?

Vad ligger en bra marginal på för hälsobutiker?

Några juridiska delar jag bör vara extra noggrann med?


Ordet är fritt!!

/Freddy
640
5
Hej! [br][br]Ja det är verkligen rätt bransch att vara i! [br][br]Tillverkare finns det massor av och den ena är bättre än den andra. Se bara till att göra en ordentlig undersökning så du vet att det inte är bara du och tillverkaren som tycker produkten är spännande. [br]Alternativet är att skapa ett behov som i dag inte finns. Det kostar naturligtvis enorma summor med pengar men jag vet ju inget om din budget. [br][br]Antingen följer man marknadskrafterna eller styr man dom  :P [br][br]Lycka till Freddy! [br][br]MVH[br][br]R
305
2
Hela Pharma är ett bolag som producerar massor av hälsokost och naturläkemedel i Sverige. De ligger under moderbolaget Bringwell.[br]Jag kommer ihåg att de hade ett te som de sålde men sedan slutade de... ...kommer inte ihåg varför. Du kanske ska försöka kontakta dem och se om de vill vara grossist för dig i Sverige.[br]De är trevlig och snälla och hjälper dig säkert.[br][br]Glömde säga att jag tycker du ska vara säker på att arbetarnas villkor är humana!!!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.