Brainstorma med mig...blivande företag...

130
1
Jag har en vision om att hitta ett extra-jobb i form av eget företag. Jag har några kriterier som jag vill ska uppfyllas, kanske att sikta för högt men men...fundera kostar inget

Jag vill att produkten ska

- vara eftertraktad
- kunna säljas via nätet
- vara lätt (inte väga mycket = billigare frakt) alt. distr. via nätet (e-bok)
- vara etisk riktig (inte sexhjälpmedel, antifettpiller, vapen eller knark)

Har ni några idéer?
-------------
REKO heter egentligen André och driver REKO Webdesign

- Prisvärda hemsidor för företag och privatpersoner
- Personligt bemötande genom hela projektet
- Alltid fast pris
- Inga månadskostnader eller abonnemang

http://www.rekowebdesign.se
1165
Blomfröer, och kanske också torvbriketter och minidrivhus att så dem i. Enormt höga priser på sådant när man köper i affären.[br][br]Foder till akvariefiskar. Det är dyrare än knark att köpa i butikerna, och det kostar nästan ingenting att tillverka.[br][br]Batterier till hörapparater på abonnemang, så att de alltid har det hemma innan föregående karta med batterier är slut.[br][br]Sytråd, nålar, symaskinsnålar och andra mindre sytillbehör. Vansinniga priser i butikerna.[br][br]Reservdelar till gräsklipparmotorer, snöslungor, mopeder och liknande. Det är horribla priser på sådant också i fackhandeln. [br][br]I Sverige bor över 2 miljoner människor i kommuner som har färre än 25.000 invånare. I de städerna saknas de flesta stora kedjorna, och det är väldigt dålig konkurrens bland de affärer som finns. De människorna är stora e-handlare. Ytterligare 2 miljoner människor bor i städer med färre än 50.000 invånare. Även där är antalet butiker ofta begränsat. Kanske finns Kapp-Ahl, men inte H&M. Kanske finns Järnia men ingen annan som säljer byggvaror. Man har en urmakare och en sybehörsaffär etc. Markanden ligger vidöppen för enkla sällanköpsvaror till en halva av befolkningen som inte bor i de stora städerna där konkurrensen finns, och där det går att hitta låga priser.[br][br]Man skall inte stirra sig blind på priserna hos utpräglade lågprishandlare och fundera över hur man skall konkurrera med dem. Fundera istället över vad man är beredd att betala för din produkt om man bor på ställen som Storuman, Åseda, Visby, Flen eller Hedemora.[br][br]Ett tips är att välja något som du är intresserad av, och känner till en del om. Det är lättare att välja rätt produkter och förstå frågeställningarna som dyker upp då.
640
5
Hej! [br][br]Te, kaffe och kryddor borde också fungera. [br][br]MVH[br][br]R
130
1
Många bra idéer redan...[br][br]Jag gillar tanken på "vardagsprylar", det är ju något som alla använder...[br][br]Vad skulle kunna vara förbrukningsvara i varje hem, inte skrymmande, dyrt i handeln och möjligt att skicka? [br][br]Glödlampor kanske, och då lågenergi så klart.[br][br]Jag har en idé om att låta företag auktionera ut rabatter på en hemsida. Företagen ger bort rabatten i utbyte mot reklamplats och distribution av rabatten.[br][br]Säg att Uffes Radio & TV vill auktionera ut en rabatt på 20%. Pelle, som ska köpa en ny TV, ser detta och lägger ett bur på 100kr. Pelle vinner auktionen och när han går till Uffes Radio & TV köper han en TV för 10 000 kr. Hans rabatt blir då 2000kr så han tjänar 2000-100 =1900kr. Uffes Radio & TV får en TV såld (som annars kanske skulle köpas på Elgiganten) och jag får in 100kr för försäljningen...en win-win-win situation. Vad tror ni? [br][br]För att locka företagen skulle jag kunna tänka mig att ge bort en del av vinsten till välgörenhet eller föreningslivet...
-------------
REKO heter egentligen André och driver REKO Webdesign

- Prisvärda hemsidor för företag och privatpersoner
- Personligt bemötande genom hela projektet
- Alltid fast pris
- Inga månadskostnader eller abonnemang

http://www.rekowebdesign.se
2360
37
En man jag kände sålde alger från irland som var krossade att användas på smörgås, riktigt gott och jag överlevde.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
640
5
Finns många företag som säljer rengöringsprylar, kläder och hygienartiklar på nätet. [br]Problemet konsumenterna känner är att det inte går att komma ur dessa ¤%&/( prenumerationer. [br][br]Kolla vad som säljer bäst på SCB och ge dig in i leken!  Kan någon sälja grejerna så kan du! ;)    [br][br][quote]För att locka företagen skulle jag kunna tänka mig att ge bort en del av vinsten till välgörenhet eller föreningslivet.[/quote] [br][br]Det känns som ett billigt grepp. Företagen kommer att tänka "What's in it for me" och finns där inga pengar eller andra vinster för dom kommer inte välgörenhet hjälpa. - Tror jag. [br][br]MVH [br][br]R [br][br]
2360
37
Detta med välgörenhet är uttjatat och mycket negativt tycker jag i detta sammanhang.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
640
5
[quote]riktigt gott och jag överlevde.[/quote]  :bravo[br][br]DET är en bra början på en produktserie tycker jag! ;) [br][br]MVH [br][br]R
130
1
[quote]För att locka företagen skulle jag kunna tänka mig att ge bort en del av vinsten till välgörenhet eller föreningslivet.[/quote] [br][br]Det känns som ett billigt grepp. Företagen kommer att tänka "What's in it for me" och finns där inga pengar eller andra vinster för dom kommer inte välgörenhet hjälpa. - Tror jag. [br][/quote][br][br]Kan så vara...nu finns det ju en vinst för företagen (reklam och ökad försäljning) så välgörenhetsgrejen kanske är onödig...
-------------
REKO heter egentligen André och driver REKO Webdesign

- Prisvärda hemsidor för företag och privatpersoner
- Personligt bemötande genom hela projektet
- Alltid fast pris
- Inga månadskostnader eller abonnemang

http://www.rekowebdesign.se

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.