Förslag på affärside?

12
Förslag på affärside?

Gärna en helt ny idé eller en gammal som man borde återuppta?
44
Kolla uppfinnarsiten eller UF - där säljs eller avslutas bra affärsidéer som du kanske kan plocka upp. Är du ute efter pengar så tror jag export/import eller produktion eller riktigt bra service är bästa svaret. [br][br]www.uppfinnareforeningen.se/ (bl a site för att sälja idéer)[br]www.ungforetagsamhet.se/ (inte så många idéer, men kontakt?)[br][br]... annars har jag ett par bra idéer, men de håller jag gärna för mig själv tills jag kan omsätta dem i en verksamhet ;)
Vill man så kan man
2066
2
En bra början är nog att berätta om dig själv, vad har du gjort, vad är du bra på?
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
12
Hej![br]Jag provar gärna nya saker. På något sätt brukar alltid någon av de gamla erfarenheterna vara bra att saker ifrån på olika sätt.[br][br][br][br]
2360
37
Och du frågar oss om idéer, räcker inte det du har. Att vara tapetserare är en intressant och lönande sak i dessa tider. Jag hade själv ett par anställda i mitten på -60talet.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
2066
2
Håller för en gångs skulle med Lars :) Låter som du är driftig nog för att föreslå andra affärsidéer, inte behöva be om dem... Min gissning är att du redan har flera funderingar på saker du skulle vilja göra men inte vet om de fungerar eller går att leva av.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
640
5
Hej! [br][br]Ja det borde inte vara [i]några som helst problem[/i] för dig att hitta på något smart  :o[br][br]Man ska väl vara tacksam för att man kan så lite som jag och har så få talanger. Då slipper man bli förvirrad och villrådig av alla alternativ  8)[br][br]MVH[br][br]R
1165
Jag kan bjuda på en idé som jag tror ligger rätt i tiden, men som jag inte hinner förverkliga i alla fall.[br][br]För rätt många decennier sedan kom bokklubbarna och gjorde succé. De följdes av filmer & musik med samma koncept, och rätt så bra framgångar. [br][br]Sedan har de försökt att kopieras till koncept med strumpor, underkläder, dammsugarpåsar, tandborstar och en massa annat, men där har succén uteblivit. (I ärlighetens namn skall sägas att bokklubbar inte alls är lika stort idag, som det en gång var).[br][br]Men, varför inte erbjuda prenumeration/abonnemang på en massa olika saker i samma paket. Jag tror mig nämligen veta två saker. 1: Frakter och avgifter är besvärande höga vid mindre beställningar. 2: Servicen och varuutbudet i mindre kommuner är under all kritik.[br][br]Därför skall man erbjuda ett stort sortiment, som kunden själv väljer ifrån, vad man vill ha. Pocketböcker, batterier till hörapparaten, månadens film, månadsmagasin, underkläder, tandborste och tandkräm, hälsokostpreparat, månadens godis, maskindiskmedel, tvättmedel, samlarserier i porslin eller kakrecept etc etc etc.[br][br]Bra hemsida på nätet är en god början. Man kryddar med specialerbjudanden som man kan köpa till för mersälj och väcka intresset. Kampanjer för att få rogna kunder att öka abonnemanget. Man kan erbjuda unika varor och introduktioner, och så håller man bra priser så ser jag en viss potential i konceptet.[br][br]Istället för att man skall komma ihåg alla dessa saker som man använder varje månad, eller att man skall behöva vara kund på massor av ställen och betala massor i frakt, så får man allt i samma försändelse en gång i månaden.
18
Affärsider finns det gått om:[br]http://www.xn--affrside-2za.nu/[br]http://websmurf.wikidot.com/delade-affaersideer[br][br]Bara att välja o vraka. [br][br]Det finns inga dåliga idéer, bara dåliga utförande;)
22
[quote author=swetrot link=topic=5157.msg24899#msg24899 date=1237934239][br]Jag kan bjuda på en idé som jag tror ligger rätt i tiden, men som jag inte hinner förverkliga i alla fall.[br][br]För rätt många decennier sedan kom bokklubbarna och gjorde succé. De följdes av filmer & musik med samma koncept, och rätt så bra framgångar. [br][br]Sedan har de försökt att kopieras till koncept med strumpor, underkläder, dammsugarpåsar, tandborstar och en massa annat, men där har succén uteblivit. (I ärlighetens namn skall sägas att bokklubbar inte alls är lika stort idag, som det en gång var).[br][br]Men, varför inte erbjuda prenumeration/abonnemang på en massa olika saker i samma paket. Jag tror mig nämligen veta två saker. 1: Frakter och avgifter är besvärande höga vid mindre beställningar. 2: Servicen och varuutbudet i mindre kommuner är under all kritik.[br][br]Därför skall man erbjuda ett stort sortiment, som kunden själv väljer ifrån, vad man vill ha. Pocketböcker, batterier till hörapparaten, månadens film, månadsmagasin, underkläder, tandborste och tandkräm, hälsokostpreparat, månadens godis, maskindiskmedel, tvättmedel, samlarserier i porslin eller kakrecept etc etc etc.[br][br]Bra hemsida på nätet är en god början. Man kryddar med specialerbjudanden som man kan köpa till för mersälj och väcka intresset. Kampanjer för att få rogna kunder att öka abonnemanget. Man kan erbjuda unika varor och introduktioner, och så håller man bra priser så ser jag en viss potential i konceptet.[br][br]Istället för att man skall komma ihåg alla dessa saker som man använder varje månad, eller att man skall behöva vara kund på massor av ställen och betala massor i frakt, så får man allt i samma försändelse en gång i månaden.[br][/quote][br][br]Den idén tror jag inte är så dum! Kunde dammsugarpåsar säljas via abonnemang så borde väl allt kunna säljas så... ;D[br][br]Svårigheten med idén är att veta vad det är som kunden (målgruppen) vill ha i paketet för det är ju inte billigt att köpa på sig ett lager som ingen vill ha. Någon som nappat på idén förresten?
7
Hej Kvinna 40![br][br]Jag håller på med ett koncept som jag tror skulle passa dig utmärkt![br][br]Kontakta mig gärna via mail: [email][email protected][/email]
Egen företagare - Global Attribute AB

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.