Starta nattklubb...

fredrikohlson
En till tanke i ledet av alla mina tankar och idéer är att
någon gång kanske starta en egen nattklubb. Då med
inriktning mot den elektroniska genren.

Då jag över huvudtaget inte vet någonting om hur det
fungerar att drva en verksamhet av det slaget så tänkte
jag fråga er om ni har en susning eller till och med kanske
driver en nattklubb, bar, restaurang. Då med fulla rättig-
heter förståss.  ;)

Tacksam för svar!
// Fredrik  🙂
fredrikohlson
Hej Svenssons..  :giggle[br]Lite frågor från min sida kanske underlättar för er (någon) att svara?[br][br][br][i]Är det någon åldergräns för att få tillstånd till fulla rättigheter?[br][br]Behövs det något särskilt tillstånd för att få öppna nattklubb?[br][br]Vad bör jag tänka på innan jag öppnar en nattklubb?[br][br]Hur brukar ekonomin se ut hos en nattklubb?[/i][br][br][br]Då får jag hoppas på att jag får något svar då..  :D
130
1
Hej Fredrik![br][br]Tyvärr tror jag att din fråga är en aning stor för att kunna få några bra svar på här. Det är otroligt mycket att tänka på vid en företagsstart och det blir ännu mer om du redan innan starten måste ha lokal, utrustning, anställda, tillstånd, avtal med bryggerier, ordningsvakter, restaurang (ja, du måste servera varm mat om du serverar alkohol) osv, osv. Allt detta, och mycket mer, behöver du för att starta nattklubb.[br][br]Mitt råd är att själv göra en affärsplan där du strukturerar upp verksamheten, vilka hinder och möjligheter du själv kommer på och sedan försöker hitta lösningar på varje enskild fråga. Varje del kommer då troligen att leda till nya funderingar och frågor och när du plöjt igenom alla dom, då kan du fråga på forumet om de specifika sakerna.[br][br]Lycka till[br][br]André
-------------
REKO heter egentligen André och driver REKO Webdesign

- Prisvärda hemsidor för företag och privatpersoner
- Personligt bemötande genom hela projektet
- Alltid fast pris
- Inga månadskostnader eller abonnemang

http://www.rekowebdesign.se
2066
2
Håller med André. Du måste strukturera upp din frågeställning. Tillstånd stämmer du lämpligast av med rätt myndighet i din stad.[br][br]En fråga som "Hur brukar ekonomin se ut hos en nattklubb?" går inte att få ett rätt svar på. Det är väldigt varierat, från total katastrof med mycket svarta pengar, bulvaner, kriminella gäng osv, till superbra där ägarna utan problem kör ny BMW...[br][br]Jag skulle rekommendera dig att försöka hitta en partner som har tidigare erfarenhet, det är oerhört mycket att sätta sig in i och tänka på för att lyckas utan någon erfarenhet.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
11
HVis du skal starte en pub - skal du i Danmark have en spiritus bevilling. Derudover skal du gøre dig klart - hvilket publikum du ønsker skal besøge din natklub. [br][br]De unge kommer ofte - men de lægger ikke så mange penge.[br]De ældre kommer sjældent - men lægger mange penge.[br][br]Åbningstider: Hmm giver lidt sig selv. Men feks kl 23-05 ?[br][br]Personale? Løn. Det er jo om natten. Pas på med overenskomster.[br][br]Møbler/inventar: Det kan du bare bestille her www.zederkof.dk[br][br]Ellers opsøg din bank og få lagt et budget.[br][br]Held og lykke.
Zederkof A/S:
Køb møbler importeret fra Kina. Spar 70 %. Skandinaviens førende leverandør til Cafe, Hotel, Restaurant og Event.

Besøg vores online webshop:
www.zederkof.dk

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.