Idé - Produkt

2
Hejsan.

Jag har några frågor om hur jag kan gå till väga.

Jag har en idé inom byggbranchen. Jag har kollat upp på så många olika ställen jag kan hitta efter liknande produkter och det verkar inte finnas. Jag har ingen erfarenhet om just tillvägagångsättet från idén till produkt eller hur jag söker patent. Vem pratar jag med för att få fram en prototyp? Och vem kan hjälpa mig att räkna på de olika krafter min produkt kommer utsättas för?

Är det bra att starta företag i sammanhanget?

Jag vet inte vart jag ska börja, så snälla, hjälp mig att hitta kontakterna.

Mvh, Mattias
223
Du kommer behöva anförtro dig åt någon eller några personer. Hör med organisationer såsom ALMI, CONNECT eller Innovationsbron (de har alla tystnadsplikt). Där kommer de berätta om bland annat skydd, kommersiell verifiering och hur processen ser ut. Fråga gärna om de har någon i sitt nätverk som skulle kunna agera mentor och bollplank.[br][br]Det är ännu lite tidigt att plöja ned pengar på prototypframtagning, hållfasthetstester och företagsregistrering. Verifiera produkten först och främst.[br][br]Lycka till, och glöm inte komma tillbaka och berätta för oss hur det artar sig.
2
Tack för det snabba svaret.[br][br]Jag ska sätta mig en dag i veckan som kommer och kontakta de organisationer du skrivit ned. Tack igen för hjälpen! [br][br]Jag återkommer med resultat.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.