Söker en investerare/delägare/partner för övertag av ett Hotell i Arlanda

2
Hej!

Jag förbereder ett bud på min tidigare arbetsplats, ett hotell i Arlanda.
Och söker en partner,investerare helst med branscherfarenhet från hotell
och restaurang.

Hotellet kommer drivas av min familj på 7 personer där mer en hälften jobbat
och jobbar där idag.

Hotellet är privatägt av min släkting, och tillhör en världskänd franchisekedja i
mellersta segmentet.

Hotellet är ca 5 år gammalt och omsättning har ökat med ca 3 miljoner för varje år.

År 2008 omsatte hotellet mer en 20 Miljoner på en beläggning av 53%

Hotellet kommer år 2009 (krisåret) att redovisa ett resultat på ca 16 Miljoner med
beläggningsrad på 35%

Framtiden ser ljus ut och det har redan börjat återhämta sig.

Jag kommer erbjuda min släkting ett bud på 8 Miljoner, måste även ha ett lånelöfte
på ca 2 miljoner för att bli godkända av husvärlden då fastigheten är hyresrätt.

Hotellets gäster består till stor del av resande och erbjuder fri transfer till och från
Arlanda, hotellet har även flera konferensrum och har stora stammisar så som Nordea.

Det finns 2 st kök, en festvåning med egen bar och scenanläggning med kapacitet för 180 sittande personer, fullutrustad lobbybar med tillstånd till kl 01. Samt en restaurang som från
kl 17-22, bokningar för närstående företag för lunch förekommer ofta.

Möjligheterna är stora här, flexibilitet och lönsamhet garanteras då nästan alla anställda
kommer vara familjepersonal vilket betyder att kapital kommer byggas upp i bolaget snabbt
för att betala av eventuella lån/egeninsättning. Det största utgiften idag är just personalkostnaderna, och det är där vi kan bidra som mest med. Samt öka omsättningen med
nya ideer. Detta är en familj med just erfarenhet från hotell, där jag själv jobbat på 3 olika
kedjor.

Om du tycker detta låter intressant, berätta kort om dig själv, vad du kan bidra med (och då menar jag inte bara kapital, utan kunskap, erfarenhet osv) genom mail till [email protected], lämna namn och nummer så hör jag av mig om jag tycker du är rätt person för detta.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.